A számok még aggasztóbbak, ha figyelembe vesszük, hogy mindössze 67 darab elektromos kishaszongépjárműről beszélünk. Ez az eredmény még az augusztusi eladásokat is alulmúlta. A piac jelenlegi helyzetét jól szemlélteti, hogy a legnépszerűbb modellek, a Cenntro Logistar 100 és a Dacia Spring, egyaránt csupán 9-9 darabbal vezették az eladási listát.
Az év első kilenc hónapjában összesen 949 elektromos kishaszongépjárművet adtak át, ami ugyan közel 100 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, de a lendület láthatóan alábbhagyott. Egyelőre nem világos, hogy ez a visszaesés átmeneti-e, vagy az állami támogatás sem bizonyul elég vonzónak a vállalkozások számára.
A márkák versenyében szeptemberben meglepetésre a Cenntro végzett az élen, annak ellenére, hogy globális szinten kis szereplőnek számít.
A cég sikerének kulcsa lehet, hogy a Logistar 100 modell állami támogatással már nettó kétmillió forintért elérhető. A Mercedes-Benz és a Dacia foglalták el a dobogó másik két fokát - írják.
Az éves összesítésben továbbra is a Mercedes vezet, 96 százalékos növekedéssel az előző év azonos időszakához képest. A Ford és a Dacia követik a sorban, mindketten jelentős növekedést mutatva.
A hajtásláncok tekintetében a dízel továbbra is domináns szerepet tölt be, a piac több mint 92 százalékát lefedve. Az elektromos járművek, bár a második legnépszerűbb kategóriát képviselik, még mindig jelentősen elmaradnak a dízel modellek mögött. Az első három negyedévben eladott 18 393 új kishaszongépjárműből mindössze 949 darab, azaz 5,2 százalék volt tisztán elektromos.
Címlapkép forrása: Portfolio