Az IDC jelentése alapján az Apple 15,6%-os piaci részesedést ért el Kínában a harmadik negyedévben, ami enyhe csökkenést jelent a tavalyi 16,1%-hoz képest.
A vállalat kínai szállításai stagnáltak az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezzel szemben a Huawei jelentős előrelépést tett: 15,3%-os piaci részesedést ért el, és okostelefon-értékesítései 42%-kal nőttek az előző évhez képest. A kínai technológiai óriás sikerének kulcsa a tavaly bemutatott Mate 60 okostelefon, amely meglepően fejlett chipet tartalmaz.
Az Apple és a Huawei közötti verseny kiéleződött, különösen azután, hogy a Huawei túllépett az amerikai szankciók okozta nehézségeken. Az Apple közben igyekszik megerősíteni pozícióját Kínában, amely egyik legnagyobb és legfontosabb piaca. Tim Cook vezérigazgató nemrég Kínába látogatott, ahol találkozott vezető kormányzati tisztviselőkkel és technológiai vállalatok vezetőivel. Az amerikai cég az iPhone 16 szériával és az új Apple Intelligence AI szoftverfunkciókkal próbál visszatérni a kínai piacra.
A kínai okostelefon-piac élén jelenleg a Vivo áll 18,6%-os részesedéssel, eladásai 21,5%-kal nőttek a bázisidőszakhoz képest. A negyedik és az ötödik helyet a Xiaomi és a Honor foglalja el.
Érdemes megjegyezni, hogy a Canalys adatszolgáltató cég eltérő adatokat közölt: szerintük az Apple kínai szállítása 6%-kal csökkent a harmadik negyedévben, és a vállalat az ötödik helyen áll a piaci részesedés alapján. A Canalys a Huaweit a második helyre helyezte, 24%-os éves növekedéssel.
Az Apple árfolyama 0,8 százalékos mínuszban áll a nyitás előtti kereskedésben.
Címlapkép forrása: © 2019 SOPA Images