A cipőgyártó vállalat profitál abból a globális trendből, hogy a fogyasztók egyre többet költenek divatos és innovatív lábbelikre. Ez a tendencia nemcsak a Deckers márkáit, hanem olyan versenytársakat is érint, mint a New Balance vagy a Roger Federer által támogatott On cipők. A Hoka és más feltörekvő márkák erős innovációja hozzájárult ahhoz, hogy a piacvezető Nike piaci részesedése csökkenjen. A Nike nemrég visszavonta éves bevételi előrejelzését, miközben új vezérigazgató került a cég élére, és az eladások visszaesésével küzd.
A Deckers második negyedéves eredményei impozánsak: a Hoka értékesítése közel 35%-kal, míg az UGG márka 13%-kal növekedett.
A nagykereskedelmi csatorna mindkét márka esetében erős teljesítményt mutatott, köszönhetően olyan kiskereskedőknek, mint a Dick's Sporting Goods és a Nordstrom, amelyek több polcfelületet biztosítottak a termékeknek. Az Amazon is bővítette kínálatát a Deckers termékeivel.
Stefano Caroti vezérigazgató az eredmények ismertetésekor optimista hangot ütött meg:
Bár az ünnepi főszezonban sok lesz a promóció, biztosak vagyunk benne, hogy az UGG márka meg fogja tartani a prémium árszintet.
A szeptember 30-án zárult negyedévben a Deckers nettó árbevétele 20%-kal, 1,31 milliárd dollárra emelkedett, ami jelentősen meghaladja az elemzők által várt 1,20 milliárd dolláros értéket. A kaliforniai székhelyű vállalat emellett részvényenként 1,59 dolláros korrigált nyereséget jelentett, szemben az elemzői konszenzus 1,23 dolláros értékével.
A vállalat pénzügyi mutatói is javultak: a bruttó marzs 55,9%-ra emelkedett az előző évi 53,4%-ról. A kilátásokkal kapcsolatban a Deckers most arra számít, hogy az éves árbevétel 12%-kal, 4,8 milliárd dollárra nő, ami felülmúlja a korábbi 10%-os, 4,7 milliárd dolláros előrejelzést.
A Deckers részvényei 14 százalékos pluszban állnak a nyitás előtti kereskedésben.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: hoka