Az amerikai piacon, amely a P&G teljes forgalmának közel felét adja, a gazdasági bizonytalanság miatt különösen az alacsonyabb jövedelmű vásárlók keresik az akciós termékeket és az olcsóbb saját márkás alternatívákat. Egy Wall Street-i elemző szerint a P&G piaci részesedésének növekedése az elmúlt hónapokban stagnált.
Andre Schulten, a P&G pénzügyi igazgatója azonban optimista maradt:
Semmi jel nem utal arra, hogy a fogyasztók nincsenek velünk
- nyilatkozta pénteken. Ennek ellenére a vállalat első negyedévi organikus értékesítésének növekedése Észak-Amerikában 4%-ra lassult az előző évi 7%-ról.
Don Nesbitt, az F/m Investments vezető portfóliómenedzsere szerint a fogyasztói hangulat javulására van szükség a vállalat jobb teljesítményéhez. "A fogyasztók nem érzik jól magukat az elmúlt évek inflációs hullámai után" - mondta.
A kínai piacon, amely szintén jelentős részét teszi ki a P&G nemzetközi bevételeinek, az elhúzódó ingatlanválságnak és a növekvő fiatalkori munkanélküliség borús keresleti környezetet eredményezett. Schulten szerint a kínai piac még néhány negyedévig gyenge maradhat.
A vállalat új stratégiával készül a kihívások leküzdésére. Az év második felében új és továbbfejlesztett termékek sorát tervezik bevezetni, amelyektől a növekedés fenntartását és az alaptevékenység gyorsulását várják. Többek között az Olay szépségápolási üzletág egyes részeit kívánják megújítani, és a Tide Evo környezetbarát mosószer amerikai bevezetésére is készülnek.
A P&G az első negyedévben 0,6%-kal 21,74 milliárd dollárra csökkent nettó árbevételről számolt be, ami elmaradt az elemzői várakozásoktól. A vállalat azonban fenntartotta éves szinten 3-5%-os szerves forgalomnövekedésre vonatkozó előrejelzését.
A kihívások ellenére a P&G 1,93 dolláros korrigált részvényenkénti nyereséget ért el, ami meghaladta az elemzők 1,90 dolláros átlagos becslését. A vállalat részvényei a jelentés után enyhe emelkedést mutattak.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio