Kuo elemzése ellátási lánc felméréseken és az Apple online áruházának szállítási becslésein alapul.
Az adatok azt mutatják, hogy az összes iPhone 16 modell eladásai körülbelül 37 millió darabot értek el az előrendelések első hétvégéjén, ami 13%-os csökkenést jelent az előző évi iPhone 15 sorozathoz képest.
A visszaesés fő oka a Pro modellek iránti csökkenő kereslet. Az iPhone 16 Pro és Pro Max első hétvégi eladásai 27%-kal, illetve 16%-kal maradtak el az előző évi Pro modellekétől. Ezzel szemben a normál iPhone 16 és iPhone 16 Plus modellek népszerűbbek voltak elődeiknél, de ez nem volt elegendő a Pro modellek gyengébb teljesítményének ellensúlyozására.
Kuo szerint az alacsonyabb kereslet egyik oka, hogy az Apple Intelligence funkció nem lesz elérhető a készülékeken a megjelenéskor, csak az iOS 18.1 októberi frissítésével. Az elemző rámutatott arra is, hogy az iPhone "intenzív versennyel" néz szembe a kínai piacon.
Az Apple árfolyama esik a hírre, 3,3 százalékos mínuszban áll a papír.
Érthető, hogy a befektetők érzékenyen reagálnak az új iPhone-okkal kapcsolatos hírekre, ugyanis az Apple legnagyobb bevételű termékéről van szó. Az elemző becslései egybevágnak a múlt heti bemutatót követő elemzői véleményekkel, amelyek hiányolták az új AI-funkciókat, és emiatt nem várták egyelőre, hogy egy új szuperciklust indít el a 16-os széria.
Címlapkép forrása: Shutterstock