Állítólag Magyarországon gyártották a hibás alkatrészeket, amelyek miatt a BMW 1,5 millió autójával van baj
Üzlet

Állítólag Magyarországon gyártották a hibás alkatrészeket, amelyek miatt a BMW 1,5 millió autójával van baj

Portfolio
A BMW több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben annak a fékrendszeri hibának a súlyosságát, amely várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A probléma 2022 júniusában kezdődött, amikor ügyfelek és kereskedők panaszkodni kezdtek a hibás fékekre, de a cég csak nemrég fedezte fel, hogy akár 1,5 millió autót is érinthet a Continental által szállított alkatrész hibája - tudósított a Bloomberg. Meg nem nevezett források szerint a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották.

Múlt héten a BMW profit warningot adott ki a fékhiba miatt, amelyet követően a részvényárfolyam esése a vállalat piaci értéke 5 milliárd eurós csökkenését okozta.

A vállalat 2023 októberében indított mélyreható vizsgálatot, amely interferenciát talált a fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. Az első, körülbelül 80 000 járművet érintő visszahívásra idén februárban került sor az Egyesült Államokban.

A probléma azóta kiterjedt a BMW több márkájára, beleértve a 420 000 dolláros (150 millió forint) áron kapható Rolls-Royce Spectre-t, a 7-es sorozatú szedánokat és az XM SUV-okat. Ferdinand Dudenhöffer, a Center for Automotive Research igazgatója szerint:

Ez nem egy közönséges visszahívás, ez egy jelentős sokk. Az is figyelemre méltó, hogy a BMW egy munkacsoporttal fokozta a beszállítók minőségellenőrzését, ami azt jelzi, hogy szélesebb körben látják a kockázatokat

A hiba a brake-by-wire rendszerben jelentkezett, amely elektronikus impulzusokat használ a hagyományos hidraulikus technológia helyett.

A Continental a hibát a magyarországi üzemre vezette vissza.

A fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok és por maradtak, amelyek akadályozták a rendszer teljesítményét - állítják az ügyet ismerő személyek.

Bár a fékhiba miatt nem jelentettek baleseteket vagy sérüléseket, a javítások várhatóan hónapokig tartanak, és a végső költségek még nem tisztázottak. Andrew Graves, a Bath-i Egyetem professzor emeritusa szerint a visszahívások növekvő száma komoly kérdéseket vet fel az autógyártók beszállítói láncának átvilágításával kapcsolatban.

Címlapkép: Getty Images

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Holdblog

Nem a hadsereg, a tudás számít

Az USA a világ vezető hatalma - már ha a hagyományos megközelítést nézzük. Ha azonban a hatalom újfajta megnyilvánulásai fontosak, akkor az Egyesült Államok szép... The post Nem a hadsereg,

Holdblog

Az infláció árnyékában

Nem lesz könnyű dolga a következő MNB elnöknek. Kérdés, hogyan tartsa alacsonyan az inflációt, miközben a kormány próbál valami növekedést kipréselni a gazdaságból. Főleg úgy,... The po

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Robban az ingyenes szigetelési program Magyarországon, kormányzati beavatkozás jöhet
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
befektető tőzsde részvény