Év eleje óta alaposan megnőtt a Volvo és a Porsche részvényeinél a kölcsönbe adott papírok aránya, ami jellemzően a shortállományok kiépülésére utal.
Az S&P Global Market Intelligence adatai szerint a Volvo közkézhányadának 22%-a volt kölcsönbe adva szerdán, míg a Porsche esetében ez az arány 16% volt. Ez jóval meghaladja az európai versenytársak, köztük a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW részvényeinél látott szintet.
A Volvo és a Porsche az európai Stoxx 600 index tíz legjobban shortolt részvénye között van.
A befektetői pesszimizmus Kínához is köthető, az ottani eladások sem úgy alakulnak több európai gyártónál, mint ahogy tervezték, ráadásul az EU-ban kivetett vámok a Kínában gyártott autókra, valamint az erre adott kínai válaszlépések sem kedveznek az értékesítésnek. Az európai autógyárak közül a Geely tulajdonában lévő Volvo van a leginkább kitéve a magasabb vámoknak, az EX30-as elektromos SUV-t Kínában gyártják. Néhány kínai szakértő a nagy motorral felszerelt importált autókra kivetett vámok emelését javasolta Kínában, és azzal érvelt, hogy az ilyen vámok összhangban vannak a Kereskedelmi Világszervezet szabályaival. Ez a Mercedes és a BMW mellett a Porschét is sújthatná.
A Porsche árfolyama 16, a Volvoé 19 százalékot esett.
Címlapkép forrása: Costfoto/NurPhoto via Getty Images