Az EV-gyártók jelenleg a nikkel- és kobaltalapú akkumulátorokat részesítik előnyben nagyobb energiasűrűségük miatt, ami kisebb akkumulátorcsomaggal nagyobb hatótávolságot eredményez. Azonban ezek az anyagok drágák és ritkák, ezért sok gyártó a költséghatékonyabb lítum-vasfoszfát alapú megoldást használja.
A kutatók kísérleteztek már mangánnal is az anódanyagban a lítium mellett, például LiMnO2-vel. Az alkalmazások azonban korlátozottak voltak a rosszabb teljesítmény miatt. A japán Yokohama Nemzeti Egyetem (YNU) kutatói ezt a problémát oldották meg legújabb munkájukban.
Naoaki Yabuuchi és csapata a LiMnO2 különböző formáit vizsgálva azt találta,
hogy a tesztek során a LiMnO2 elektródával ellátott akkumulátor 820 wattóra/kilogramm energiasűrűséget ért el, szemben a nikkelalapú akkumulátorok 750 Wh/kg értékével.
A kutatók nem tapasztaltak feszültségcsökkenést, ami korábbi mangánalapú akkumulátoroknál problémát jelentett.
A technológia kereskedelmi forgalomba hozatalát és az EV-iparban való felhasználását tervezik.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images