A JATO Dynamics piackutató cég adatai szerint a német autóipari óriás júliusban 14 869 ilyen elektromos autót értékesített, mintegy 300-zal többet, mint amerikai versenytársa. A BMW a múlt hónapban 35%-os növekedést jelentett az eladásokban az egy évvel korábbihoz képest, míg a Tesla esetében 16%-kal csökkentek a regisztrációk - írja a Reuters.
Az elektromos autók támogatásával és jövőjével kapcsolatos bizonytalanság ugyanakkor továbbra is akadályt jelent az elektromos autó vásárlását fontolgatók számára. Ezek a tényezők az elektromos autók alacsony maradványértékével együtt hozzájárultak a júliusban tapasztalt visszaeséshez - mondta Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője, utalva arra, hogy
az elektromos autók eladása júliusban csökkenő tendenciát mutatott.
A Tesla, a világ legértékesebb autógyártója továbbra is domináns szereplő a piacon, de a hagyományos autógyártók, például a BMW és a Volvo egyre nagyobb teret hódítanak, egyes jelentések szerint Elon Musk vezérigazgató megosztó személyisége is befolyásolja a Tesla megítélését.
A jelentés szerint 139 300 új elektromos autót regisztráltak a múlt hónapban, ami 6%-os csökkenést jelent 2023 júliusához képest, az elektromos autók piaci részesedése ezzel 13,5%-ra csökkent az egy évvel korábbi 14,6%-ról.
Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
Címlapkép forrása: Sjoerd van der Wal/Getty Images