A júniusi negyedévben az Alibaba 243,24 milliárd kínai jüan (34,01 milliárd dollár) bevételt ért el, ami 4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A nettó nyereség azonban 29%-kal csökkent, 24,27 milliárd jüanra.
A vállalat szerint a profit visszaesése elsősorban a működési bevételek csökkenésének és a befektetésekből származó értékvesztésnek tudható be.
Az Alibaba kínai e-kereskedelmi üzletága, a Taobao és Tmall csoport, 1%-os forgalomcsökkenést szenvedett el. Ezzel szemben a nemzetközi e-kereskedelmi divízió, beleértve a Lazadát és az Aliexpresst, 32%-os növekedést mutatott.
Eddie Wu, aki szeptemberben vette át a vezérigazgatói posztot, új stratégiát dolgozott ki. A vállalat nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a platformjain keresztül értékesítő harmadik felekre, miközben csökkenti a közvetlen értékesítési üzletág súlyát. Wu korábban kijelentette, hogy új monetizációs funkciókat terveznek bevezetni, amelyek "2025 második fele felé visszavezethetik a Taobao és a Tmall üzletágat a növekedés útjára".
A hírek hatására az Alibaba részvényei több mint 3%-ot érnek az amerikai nyitás előtti kereskedésben.
![alibaba0815](https://pcdn.hu/articles/images-xs/a/l/i/alibaba0815-696879.jpg)
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ