Kedden hardveres bemutatóeseményt tart a Google, amelyen új Pixel okostelefonját mutathatja be a társaság, októberről augusztusra hozva a debütálást. Ezzel beelőzi a nagy rivális, az Apple őszi iPhone-bemutatóját, és kiemelt figyelmet kaphat a készülék a csendes nyári időszakban.
A Bloomberg szerint ez az időzítés a mutatja, hogy Google agresszívabb stratégiát tervez a fogyasztói eszközök terén, és hosszú távú tervei vannak a hardverpiacon. A fogyasztói eszközök felé fordulás egy olyan lépés lehet, ami biztosítja a mesterséges intelligencia-fejlesztések térnyerését és monetizálását. Elemzők szerint a Google felismerte, hogy egységesebb megközelítésre van szükség az összes platformon az AI-versengés fokozódásával.
A generatív mesterséges intelligencia funkciók legújabb hulláma felélénkítheti a fogyasztók érdeklődését az okostelefonok iránt, és arra ösztönözheti őket, hogy rendszeresebben frissítsék készülékeiket. A Samsung idén a Galaxy termékcsaládot az AI-első ajánlatként pozícionálta, és arról számolt be, hogy a Galaxy S24 sorozat kétszámjegyű értékesítési növekedést ért el. A Google Pixel termékcsaládja a kameraszoftverben alkalmazott mesterséges intelligenciával tűnt ki. Olyan úttörő fejlesztéseket hozott, mint a Night Sight, ami egy olyan fényképezési mód, amelyet az egész mobilipar, köztük az Apple is lemásolt.
A Google jelentős befektetést eszközölt a Pixel termékcsaládba, ennek ellenére lemaradásban van az Apple és a Samsung mögött. A Google stratégiája - a hardver, a szoftver és a szolgáltatások fejlesztésének összekapcsolása - az Apple sikeres eszköztervezési megközelítését idézi. A Google számára örök kihívást jelent, hoy úgy kell felvennie a harcot az Apple-lel, hogy közben ne veszélyeztesse kapcsolatait az Android operációs rendszerre támaszkodó hardveróriásokkal, például a Xiaomi-val.
Címlapkép forrása: Shutterstock