A Financial Times által látott dokumentumok és az ügyet ismerő személyek szerint a Google egy olyan marketingprojektet hajtott végre a Meta számára, amelynek célja az volt, hogy a 13-17 éves YouTube-felhasználók körében az Instagramot népszerűsítsék. A Meta kétségbeesetten igyekszik megnyerni az Instagramnak a fiatal tinédzser korosztályt, akiket a TikTok valósággal beszippantott.
Az Instagram-kampány szándékosan az Instagram hirdetési rendszerében "ismeretlenként" megjelölt felhasználói csoportot célozta meg, amelyről a Google tudta, hogy a 18 éven aluliak felé hajlik. Eközben az FT által látott dokumentumok arra utalnak, hogy lépéseket tettek annak érdekében, hogy a kampány valódi szándékát elrejtsék.
A projekt figyelmen kívül hagyta a Google szabályait, amelyek tiltják a 18 éven aluliaknak szóló hirdetések személyre szabását és célzását, beleértve a demográfiai adatokon alapuló hirdetéseket. A vállalatnak vannak olyan irányelvei is, amelyek tiltják a saját irányelvek megkerülését. A lap megkeresése után a Google belső vizsgálatot indított, a projektet mostanra törölték.
Címlapkép forrása: Shutterstock