A GVH 2023 elején indított versenyfelügyeleti eljárást a Wizz Air ellen. Az eljárás során kiderült, hogy 2018 novembere és 2024 májusa között a Wizz Air nem tájékoztatta megfelelően az utasokat arról, hogy az alapszolgáltatás választása esetén is lehetőségük van egyes további szolgáltatások - mint például a Wizz Priority vagy feladott poggyász - külön-külön történő megvásárlására.
A GVH Versenytanácsa összesen 307 millió 824 ezer forint bírságot szabott ki a légitársaságra.
Az eljárás során a Wizz Air több kötelezettségvállalást is tett, amelyek között szerepelt fogyasztói kompenzáció és egy informatikai fejlesztés is. Ezeket végül nem fogadta el a Versenytanács. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hangsúlyozta:
A légi közlekedésben tapasztalható folyamatos fennakadások miatt az utasok védelme érdekében kiemelten fontos az átlátható és könnyen érthető tájékoztatás.
A hatóság azt javasolja az utazóknak, hogy mindig körültekintően járjanak el jegyvásárlásaik során.
Címlapkép forrása: Portfolio