A Wizz Air esését az okozta, hogy az április-június közötti időszakban megállt az utasforgalom növekedése a cégnél, miközben a riválisok közül a Ryanair és az easyJet is növekedésről számolt be ezen a soron. Ráadásul a Pratt & Whitney hajtóművek átvizsgálása miatti gépleállások jelentős pluszköltségeket rónak a társaságra, és a devizaárfolyamok változása sem kedvezett ezúttal a cégnek.
A vártnál gyengébb negyedéves számok hatására pedig a Wizz Air menedzsmentje csökkentette teljes évre vonatkozó profitvárakozását. Az idei évre pedig így mindössze 350-450 milliós euró nettó eredményt vár a vállalat, szemben a korábbi 500-600 millió euróval.
A Wizz Air főbb számai | |||
2024 Q1 | 2025 Q1 | ||
flottaméret (darab) | 182 | 226 | 24,2% |
ebből földön álló (Pratt & Whitney-ügy) | 0 | 46 | -- |
utaskilométer, ASK (milliárd km) | 29,54 | 29,18 | -1,2% |
útvonalak száma a negyedév végén (darab) | 825 | 787 | -4,6% |
utasforgalom (millió fő) | 15,27 | 15,35 | 0,5% |
load factor | 91,2% | 91,0% | -0,2pp |
bevétel, millió EUR | 1236,6 | 1259,3 | 1,8% |
EBITDA, millió EUR | 236,7 | 274,6 | 16,0% |
működési eredmény, millió EUR | 79,9 | 44,6 | -44,2% |
devizaárfolyam veszteség/nyereség, millió EUR | 17,1 | -10,1 | -- |
nettó eredmény, millió EUR | 61,1 | 1,2 | -98,0% |
RASK (egy utaskilométerre jutó bevétel), EUR | 4,19 | 4,32 | 3,1% |
CASK (egy utaskilométerre jutó költség), EUR | 4,02 | 4,3 | 7,0% |
CASK üzemanyag nélkül, EUR | 2,51 | 2,72 | 8,4% |
Az április-júniusi időszak a pénzügyi év első negyedéve, forrás: Wizz Air, Portfolio |
A csalódást keltő számok hatására két nagy elemzőház is csökkentette a Wizz Air részvényeire vonatkozó célárát:
- A Barclays a korábbi 19 fontról 16 fontra.
- Morgan Stanley pedig 24,5 fontról 19 fontra.
A célárak átlaga jelenleg 27,2 font a Refinitiv adatai szerint, ami közel 84 százalékos felértékelődési potenciált jelent. A kedvezőtlen eredmény hatására azonban egyáltalán nem lenne meglepő, ha a következő napokban más elemzőházak is visszavágnák a papírra vonatkozó céláraikat.
A Wizz Air árfolyama tegnap 20,9 százalékot esett, idén pedig már 31,2 százalékos mínuszban van a papír.
![wizzair0802](https://pcdn.hu/articles/images-xs/w/i/z/wizzair0802-694461.jpg)
Azzal, hogy meddig eshet még a Wizz Air árfolyama, az alábbi cikkünkben foglalkoztunk részletesen:
Címlapkép forrása: Forrás: Földházi Árpád WizzAir
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ