A második negyedévben a BMW bevétele csoportszinten 36,94 milliárd euró volt, ami mindössze 0,7 százalékkal maradt el a tavalyi év ezen időszakában elérthez képest. A profit azonban 8,6 százalékkal 2,71 milliárd euróra csökkent tavalyhoz képest, az egy részvényre jutó nyereség pedig 4,15 euró volt, ami 5,5 százalékos visszaesést jelent év/év alapon.
Az adózás előtti eredmény 3,86 milliárd euró volt az időszak során, ami 8,6 százalékos visszaesést jelent tavaly ilyenkorhoz képest.
Ami a szállítási számokat illeti, a BMW összesen mintegy 618 743 járművet szállított ki az autóipari szegmensben a második negyedévben, ami 1,3 százalékos visszaesést jelent év/év alapon. Tavalyhoz képest pedig 2,6 százalékkal több, mintegy 66 638 motort értékesített a gyártó.
A BMW kiemelte az erős versenyt és gyengébb keresletet a kínai piacon, de arra számítanak, hogy stabilizálódhat az ország gazdasága a második negyedévben. Oliver Zipse vezérigazgató elmondta, hogy bízik abban, hogy az új Mini modellek a következő hónapokban támogatni fogják az ottani eladásokat. Más autógyártókkal ellentétben a BMW erősebb EV-értékesítési számokat produkált Kínában. A cég ráadásul teljes kínálatában emeli az árakat és csökkentette a márkakereskedők értékesítési céljait is az országban, hogy elkerülje az agresszív árháborút.
A BMW csoportszinten megerősítette az idei évre vonatkozó előrejelzését, az adózás előtti eredmény enyhe csökkenését jelezve. A vállalat egész éves célsávja az autóipari szegmensben az EBIT-arányra vonatkozóan 8-10 százalék közötti.
A BMW árfolyama ma 3,3, idén pedig 17,8 százalékos mínuszban van.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ