A CNMC közleménye szerint a Booking.com olyan feltételeket szabott meg, amelyek méltánytalan egyensúlytalanságot teremtettek a Spanyolországban található szállodákkal fennálló kereskedelmi kapcsolatokban. A platform előnyben részesítette azokat a szállodákat, amelyek több foglalást bonyolítottak le rajta keresztül, ezzel megnehezítve más online irodák piacra lépését vagy terjeszkedését.
A 413 millió eurós (163,4 milliárd forint) bírság a valaha volt legnagyobb, amelyet a CNMC kiszabott.
"A vizsgált időszakban a Booking.com piaci részesedése Spanyolországban 70 és 90 százalék között mozgott" - mondta el a CNMC szóvivője.
A Booking.com közleményében kifejtette, hogy "határozottan nem ért egyet" a CNMC megállapításaival és fellebbezni fog a döntés ellen. Hozzátették, hogy a hatóság nem vette figyelembe a „szállásadó partnereinek” kínált programokat, amelyek segítenek nekik fellendíteni az üzleti tevékenységüket.
Nem csak Spanyolország lépett fel keményen, hiszen a magyar Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már 2020-ban 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com-ra agresszív értékesítési taktikák miatt. Július 15-én további 382,5 millió forintos bírsággal sújtották őket tisztességtelen üzleti gyakorlat folytatása miatt, beleértve az ügyfelekre irányuló pszichológiai nyomásgyakorlást.
Címlapkép forrása: Shutterstock