A cég közleménye szerint árfolyamsemleges eladása 11 százalékkal nőtt a második negyedévben, míg az Adidas márka önmagában 16 százalékos növekedést produkált.
Az bruttó marzs mintegy 1,5 százalékponttal javult, elérve az 50,5 százalékot, míg az üzemi eredmény 346 millió euróra emelkedett az előző évi 176 millió euróról. A vállalat javuló bruttó marzsa mögött jobb értékesítési eredmények, alacsonyabb költségek, csökkentett árengedmények és kedvezőbb termékösszetétel álltak.
A bevételek növekedésének motorját elsősorban a lábbelik jelentették, különösen az Originals és a Football üzletágak. A ruházati cikkek szintén jól teljesítettek, köszönhetően a sikeres mezeladásoknak és a termékkínálat bővülésének.
Mind az életmód-, mind a teljesítményszegmens kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. Ezt olyan népszerű termékcsaládok, együttműködések és sikeres termékbevezetések támogatták, amelyek nagy érdeklődést váltottak ki a fogyasztók körében.
Az Adidas erős kétszámjegyű növekedést jelentett Európában, a feltörekvő piacokon és Latin-Amerikában is. Észak-Amerikában azonban visszaesés volt tapasztalható a Yeezy üzletág gyengélkedése miatt. A Yeezy-lábbelik a második negyedévben mintegy 50 millió euróval járultak hozzá az üzemi eredményhez, ami a teljes eredmény mintegy 14 százalékát teszi ki.
Az Adidas árfolyama ma 1, idén közel 30 százalékos pluszban van.
![adidas0731](https://pcdn.hu/articles/images-xs/a/d/i/adidas0731-693873.jpg)
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ