William Stein, a Truist Securities elemzője úgy döntött, hogy saját maga is kipróbálja az FSD-t. A tesztvezetés során azonban hajszál híján tudott csak elkerülni egy balesetet.
A Model Y egy kereszteződésben begyorsított, miközben az előttünk haladó autó csak részben fejezte be a jobbra kanyarodást. A gyors beavatkozásomra feltétlenül szükség volt ahhoz, hogy elkerüljem az egyébként biztos balesetet
- írta Stein az ügyfeleknek küldött jelentésében.
Az elemző úgy fogalmazott, hogy kicsit összezavarodott azzal kapcsolatban, hogy mit mutathat a Tesla a robotaxi prototípusok októberi leleplezésén.
Az elemző a teszt után fenntartotta az ajánlását és 215 dolláros célárát a részvényre. Tegnap 232 dolláron zárt a papír.
![tesla0730](https://pcdn.hu/articles/images-xs/t/e/s/tesla0730-693535.jpg)
Musk hétfőn az X-en tette közzé, hogy frissítették az FSD-t, de ez még mindig nem teszi autonómmá a vállalat járműveit, továbbra is szükség van a vezető felügyeletére, és adott esetben beavatkozására.
Stein áprilisban már kipróbálta az FSD-t a vállalat első negyedéves gyorsjelentése után. Az első alkalommal vegyes értékelést írt - "elképesztően jó, de ma nem hasznos" -, míg második tesztvezetését úgy összegezte: "nem jobb, vitathatóan rosszabb".
Mindkét alkalommal New York külvárosában vezetett tiszta és száraz időjárási körülmények között. A mostani tesztjén lenyűgözte, hogy az FSD milyen jól alkalmazkodott sávlezárásokhoz és kátyúkhoz, ugyanakkor aggasztónak találta, hogy már nem kellett rángatnia a kormánykereket ahhoz, hogy bekapcsolva tartsa az FSD-t.
Teljesen elfordítottam a tekintetemet az útról. A rendszer 20-40 másodpercig ment tovább, mielőtt figyelmeztetést adott volna
- írta Stein. Hozzátette, hogy a fia folyamatosan figyelt minden veszélyre.
Amellett, hogy közbe kellett avatkoznia, hogy ne hajtson bele a jobbra kanyarodó autóba hátulról a kereszteződésben, Stein szerint egy másik beavatkozásra is szükség volt, amikor egy rendőr kézmozdulatokkal jelezte, hogy az út szélére kell húzódnia, hogy egy temetési menet elhaladhasson.
Végül az útvonalunk egy szakaszán az autópálya kanyargós és keskeny volt, és a sávokat egy egybefüggő fehér vonal választotta el egymástól, ami a sávváltás tilalmát jelezte. Ennek ellenére az Modell Y kétszer is sávot váltott ebben a helyzetben.
- írta Stein.
Stein arra a következtetésre jutott, hogy az FSD általa tesztelt változata valóban elképesztő, de még csak meg sem közelíti az "autonómia megoldását", utalva a Musk által többször használt nyelvezetre.
Címlapkép forrása: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ