Az Armani közleményében kifejtette, hogy a 2024 első hat hónapjában tapasztalt forgalomgyengülés "a luxuspiacon belüli kiigazítást tükrözi, különösen a Japánon kívüli ázsiai régióban és a kínálat elérhetőbb szegmensében". Ez azt jelenti, hogy az ázsiai piacokon - Japánt kivéve - csökkent az érdeklődés a luxustermékek iránt, ami hatással volt az eladásokra.
Annak ellenére, hogy a magasabb infláció felhajtotta a költségeket, az Armani csoport csak szerény mértékben emelte kiskereskedelmi árait. A cég továbbra is középtávú céljaira összpontosít, és nem kívánja az árakat arra használni, hogy rövid távon növelje eladásait és árrését.
Giorgio Armani maga is megerősítette ezt a stratégiát: "Jól felkészültünk a piaci lassulás kezelésére anélkül, hogy mindenáron maximalizálnunk kellene az éves profitot." - tette hozzá Giorgio Armani.
Az idén 90. életévét betöltő divatguru szerint a folyamatosságra való összpontosítás és a pragmatikus megközelítés kulcsfontosságúak ebben a bizonytalan gazdasági környezetben.
A milánói székhelyű csoport bevételeinek több mint felét Európában realizálta. Működési eredménye 215 millió eurót tett ki tavaly. A családi tulajdonban lévő vállalat összesen 2,45 milliárd euró nettó árbevételt ért el.
Az Armani csoport hosszú távú stratégiája és stabil pénzügyi helyzete lehetővé teszi számára, hogy rugalmasan reagáljon a piaci kihívásokra.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Portfolio