Jelentős, mintegy 95 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el az első félévben a Heineken, melynek fő oka a kínai CR Beer vállalatba történő 874 millió eurós befektetés volt.
Az üzemi eredmény 12,5%-os szerves növekedést mutatott, ami elmaradt a vállalat által összeállított 13,2%-os konszenzusos előrejelzéstől. A söreladások is alulmúlták a várakozásokat: míg 3,4%-os növekedést prognosztizáltak, mindössze 2,1%-os volt az emelkedés mértéke.
A vállalat éves működési nyereség növekedési előrejelzését módosította: mostantól 4% és 8% közötti tartományra számítanak.
Ami az egyes piacokat illeti, a vállalat számára a legnagyobb csalódást Európa okozta: a kontinensen mindössze 0,2 százalékos profitnövekedést értek el, melynek fő oka a megnövekedett verseny okozta magasabb promóciós kiadások.
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes sörök eladásai azonban 14 százalékkal nőttek. A cég pedig többek között Brazíliában, Egyiptomban, Vietnamban és az Egyesült Királyságban is erős, két számjegyű növekedést ért el.
Piackutatások szerint az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes termékek, köztük a sörök növekedése az elkövetkező években jelentősen meghaladja majd a szélesebb alkoholágazatét, így ez a márka a bevált márkák és az újonnan belépő cégek számára is kulcsfontosságú célpont lesz.
Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója ezt követően megjegyezte, hogy a vállalatra nehezedő inputköltség-nyomás jelentősen csökkent:
Európában és Amerikában az inputköltségek sokkal, de sokkal szerényebbek voltak, mint tavaly, ami lehetővé tette számunkra, hogy alacsonyabb árakat alkalmazzunk. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy a bevételnövekedésünk egyensúlyát a volumen és az árnövekedés felé fordítsuk
A Heineken árfolyama ma 7,7, idén 9 százalékos mínuszban van.
![heineken0729](https://pcdn.hu/articles/images-xs/h/e/i/heineken0729-693287.jpg)
Címlapkép forrása: Ksenia Kuleshova/Bloomberg via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ