A Vinci főbb féléves számai:
- Mind a három stratégiai üzletágában bevételnövekedést ért el a vállalat, a koncessziók 7 százalékos, az energia 6 százalékos, az építőipar pedig 3 százalékos növekedést mutatott fel az előző év azonos időszakához viszonyítva
- A koncessziókon belül a repülőterek mutatták a legnagyobb bevételnövekedést, több mint 14 százalékkal nőtt a Vinci Airport bevétele, összehasonlítható alapon, az akvizíciók hatásait kiszűrve (like-for-like) pedig közel 12 százalékos volt a dinamika
- A csoportszintű bevétel 33,7 milliárd euró lett, ami 4,4 százalékos növekedés év/év alapon
- Az EBITDA közel 7 százalékkal nőtt, 5,7 milliárd euróra, az EBITDA-marzs 16,8 százalékra javult
- A működési eredmény 3,9 milliárd euró lett, ami 9,1 százalékos emelkedés
- A nettó eredmény viszont csökkent, 2 milliárd eurót ért el, ami 4,5 százalékos visszaesés a bázisidőszakhoz képest
- A teljes idei évre bevételnövekedést vár a menedzsment, ugyanakkor hozzáteszi, hogy a dinamika lassulhat 2023-hoz képest. A működési eredmény szintén emelkedhet, a nettó eredmény viszont stagnálhat egy Franciaországban újonnan bevezetett adó eredményként, ami az autópályákat érinti.
A Budapest Airporttal kapcsolatban annyit ír félélves jelentésében a Vinci, hogy június 6-án zárult le a tranzakció, amellyel a magyar repülőtér 20 százalékos tulajdonosa lett, amiért 600 millió eurót fizetett. A repülőtér 2023-ban 14,7 millió utast szállított, amivel az egyik vezető légikikötő Közép-Európában. A koncessziós szerződés több mint 55 év múlva, 2080-ban jár le.
Nem ez volt az egyetlen repülőtérvásárlása a francia vállalatnak az időszakban, júniusban zárult le az ügylet, amivel Edinburgh repülőterének 50 százalékát szerezte meg a Vinci. Gyorsjelentésében kiemeli a Vinci, hogy aktív volt az időszak az akvizíciók tekintetében.
A féléves számokat jól fogadták a befektetők, a társaság részvényei 3,5 százalékot emelkedtek a francia tőzsdén.
![vinci0726](https://pcdn.hu/articles/images-xs/v/i/n/vinci0726-693093.jpg)
Címlapkép forrása: Portfolio