Az első félév főbb számai:
- a csoportszintű bevételek összehasonlítható alapon 11 százalékkal estek, a legnagyobb visszaesést a Gucci márka könyvelte el, ahol 18 százalékkal csökkentek az eladások
- az Ázsia-csendes-óceáni térségben, amely a bevételek mintegy harmadát adja, 22 százalékos volt a visszaesés, de a nagyobb piacok közül Nyugat-Európában és Észak-Amerikában is csökkenés volt, 8, illetve 11 százalékkal estek a bevételek, egyedül Japán tudott növekedni
- az EBITDA 28 százalékkal, a működési eredmény 42 százalékkal csökkent, a nettó eredmény pedig a felére esett az előző év azonos időszakához képest
- a vezetőség hozzátette, hogy a működési eredmény alakulása összhangban volt az első negyedév végén publikált várakozásokkal
- a nettó hitelállomány 9,9 milliárd eurót tett ki, ami a két és félszerese az egy évvel korábbinak.
A csalódást keltő első félév után a második félévre is gyenge kilátásokat fogalmazott meg a menedzsment, a cég működési eredménye 30 százalékkal csökkenhet, amit „a luxusfogyasztók keresletének alakulását befolyásoló bizonytalanságokkal” indokolt a cég. Különösen a kínai piac aggasztó, ahol lecsengett a Covid-járvány utáni nagy boom a luxuscikkek piacán is. Kína hagyományosan a legerősebb piac a Gucci márka számára, de most az ingatlanválság és a fiatalok magas munkanélkülisége visszaveti az eladásokat.
A Kering részvényei reggel hétéves mélyponton kezdték a napot, 2017 augusztusa óta nem látott szintre esett az árfolyam. Jelenleg 7,7 százalékos mínuszban áll a részvény.
![kering0725](https://pcdn.hu/articles/images-xs/k/e/r/kering0725-692673.jpg)
Címlapkép forrása: Gucci