Nagyon csúnya, ami a Forddal történik: simán padlóra küldték a részvényt
Üzlet

Nagyon csúnya, ami a Forddal történik: simán padlóra küldték a részvényt

Portfolio
A Ford Motor vegyes eredményeket közölt a második negyedévre vonatkozóan: míg a bevételek felülmúlták az elemzői várakozásokat, az eredményesség elmaradt a Wall Street által várt szinttől, elsősorban az autógyártót évek óta sújtó garanciális költségek miatt - jelentette a Cnbc. A gyorsjelentést követően a Ford árfolyama 17 százalékot zuhant.

Minőségi problémáktól szenved a Ford

  • A Ford teljes bevétele a második negyedévben - beleértve a pénzügyi üzletágat is - éves szinten mintegy 6 százalékkal, 47,81 milliárd dollárra nőtt.
  • A cég autóipari bevétele a második negyedévben 5,6 százalékkal 44,81 milliárd dollárra bővült, meghaladva az elemzők által várt 44,02 milliárd dollárt.
  • A korrigált EBIT (kamat- és adófizetés előtti eredmény) viszont éves szinten 27 százalékkal csökkent, 2,76 milliárd dollárra.
  • A nettó profit pedig 1,92 milliárd dollárról 1,83 milliárd dollárra, azaz részvényenként 46 centre esett, ami messze elmarad az elemzők által várt 68 centtől.

A vállalat nyereségességét jelentősen befolyásolták a garanciális költségek, azaz a járműproblémák kifizetésére használt garanciális tartalékok növekedése. A költségek a 2021-es modellévre vagy annál régebbi járművekre vonatkoznak.

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója 2020 októberi hivatalba lépése óta prioritásként kezeli az autógyártó minőségi problémáinak orvoslását. Azóta a Ford felvett egy új minőségügyi igazgatót, és a hibák elkerülése érdekében átalakította néhány gyártási gyakorlatát, de a visszahívások számát tekintve még mindig az iparág élén áll a cég.

A Ford szerint a minőség javítására irányuló közelmúltbeli intézkedések idővel kifizetődnek, és várhatóan segítenek a jövőbeni garanciaköltségek csökkentésében.

Valódi előrelépést értünk el a minőség javítása, a költségek csökkentése és a komplexitás csökkentése terén az egész vállalatunkban

- mondta John Lawler pénzügyi igazgató. Pontos összeget nem közölt a garanciaköltségekről, de annyit elárult,

hogy azok 800 millió dollárral meghaladták az előző negyedévi szintet.

Farley az eredményeket követően arról beszélt, hogy a "Ford+" néven futó szerkezetátalakítási program továbbra is jó úton halad az autógyártó nyereségesebbé tétele felé. Elmondása szerint "a Ford már teljesen más cég, mint három évvel ezelőtt".

A Ford+ kezdetben erősen az elektromos járművekre összpontosított, amikor 2021 májusában bejelentették, de azóta történt némi eltolódás, és a nyereségesség növelése érdekében inkább a vásárlói igényekre és a következő generációs EV-kre összpontosít. Farley szerint a Ford elektromos autós elképzelései, beleértve a következő generációs kis EV-platformra való összpontosítást, az elkövetkező években kifizetődőnek bizonyulnak majd a vállalat számára.

Jelenleg azonban a számok azt mutatják, hogy az EV üzletág égeti a pénzt. A hagyományos üzleti tevékenységet folytató Ford Blue egység 1,17 milliárd dolláros nyereséget könyvelt el a második negyedévben, míg a Ford Pro nevű haszongépjármű üzletág 2,56 milliárd dollárt termelt, azonban a „Model e” nevű elektromos járművekkel foglalkozó egység 1,14 milliárd dollárt veszteséget könyvelt el.

Ugyan a szabad cash flow-ra vonatkozó előrejelzését a Ford felemelte, a profitkilátásain nem változtatott a cég. „Nem látjuk úgy, hogy a második félév sokkal másabb lenne, mint az első” - mondta Lawler a kilátásokról.

A előrejelzésre azért is figyelt kiemelten a piac, mert a Fordra növekvő nyomást helyezett, hogy a rivális General Motors kedden már az idei évben másodszor emelte éves előrejelzését.

Szakad az árfolyam

A Ford tehát jelentősen elvétette az elemzői profitvárakozásokat, és a befektetők szemmel láthatóan nincsenek meggyőződve a vállalat átalakítását célzó stratégia hatékonyságáról.

Ön azt mondta, hogy a Ford más vállalat, mint három évvel ezelőtt volt, de úgy tűnik, a tőzsde ebben egyáltalán nem ért egyet önnel

- mondta Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője a Ford vezérigazgatójának a jelentés utáni konferencián.

A befektetők talán kezdik elveszíteni a türelmüket a történettel kapcsolatban, annak ellenére, hogy a menedzsment ragaszkodik ahhoz, hogy megalapozza a nyereséges, hosszú távú növekedést

- mondta Garrett Nelson, a CFRA Research elemzője.

A Ford árfolyama gyorsjelentést követően ma 17 százalékos mínuszban van. Ezzel lényegében a teljes idei emelkedést kitörölte, év elejéhéz képest 7 százalékot esett a papír.

ford0725

Címlapkép forrása: Scott Olson/Getty Images

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kiderült: szép csendben gigaösszegű devizahitelt vett fel Kínától a magyar állam

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
összeomlás