A világ legnagyobb lemezkiadója, amely olyan sztárokat képvisel, mint Taylor Swift és Drake, a második negyedévben mindössze 6,9 százalékos növekedést ért el az előfizetői bevételekben, ezzel jelentősen alulmúlva az elemzők 11 százalékos növekedésről szóló előrejelzését. Ez azért kiemelten fontos, mert a cég teljes bevételeinek több mint harmadát ez a szegmens adja.
Emellett a cég streaming-bevételei 3,9 százalékkal visszaestek a tavalyi év azonos időszakához képest. A reklámbevételektől függő streaming-bevételek csökkenése mögött több tényező áll. "A kulcsfontosságú reklámalapú platformpartnerek növekedésének lassulása" és "egyes platformokon a szerződésmegújítások időzítésével kapcsolatos elmaradások" okozták a visszaesést - közölte a vállalat.
A Universal Music régóta szorgalmazza, hogy a streaming platformok méltányosan kompenzálják a művészeket. Februárban például kivonták zenéiket a TikTokról, miután nem sikerült megállapodniuk a licencszerződés meghosszabbításáról. Májusban azonban új megállapodást kötöttek, amely jobb fizetést biztosít a dalszerzőknek és művészeknek, új promóciós lehetőségeket kínál, valamint védelmet nyújt az AI által generált zenék ellen.
A várakozásokat alulmúltó eredményeket követően a részvények az amszterdami tőzsdén 26 százalékot zuhantak,
vagyis a cég egy nap alatt veszítheti el értékénk a negyedét.
![umc0725](https://pcdn.hu/articles/images-xs/u/m/c/umc0725-692711.jpg)
Az év elején a cég belső átszervezést, melynek célja, hogy 2026-ig évi 250 millió euró megtakarítást érjen el. Ennek részeként létszámleépítésekre is sor kerülhet.
Címlapkép forrása: Frazer Harrison/Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ