A svéd audio-streaming óriás tavaly elbocsátásokkal és a marketingköltségvetés csökkentésével igyekezett visszavágni a kiadásait, miközben promóciókkal és a podcastok felé történő elmozdulással próbálta növelni felhasználói bázisát.
- Az intézkedések bejöttek, hiszen a bevétel 20 százalékkal 3,81 milliárd euróra emelkedett a második negyedévben, ami nagyságrendileg megegyezett az elemzői várakozásokkal.
- A bruttó profit viszont 45,2 százalékkal 1,11 milliárd euróra nőtt, ami valamivel meghaladta az elemzők 1,07 milliárd eurós várakozását. Emellett a bruttó marzs és az üzemi eredmény szintén meghaladta a várakozásokat.
- Az 1,33 eurós részvényenkénti eredmény csakugyan felülmúlta az 1,06 eurós előrejelzést.
A vállalat azonban elmaradt a saját céljától a havi aktív felhasználók (MAU-k) tekintetében, hiszen a kitűzött 631 millió helyett csak 626 millió felhasználóval büszkélkedhetett a második negyedévben. A vállalat közölte, hogy minden régióban nőtt a felhasználók száma, de a marketingtevékenységek folyamatos újrakalibrálása miatt nem érte el a kitűzött célt.
A cég a harmadik negyedévre 405 millió eurós működési eredményt irányzott elő, ami jóval meghaladta a Wall Street 298,1 millió eurós konszenzusát.
A befektetők pozitívan értékelték, hogy a Spotify nagyrészt megverte az elemzői várakozásokat, a vállalat részvényárfolyama 14,2 százalékos pluszban, 337 dollár közelében kezdheti majd a kereskedést.
![spot0723](https://cdn.portfolio.hu/articles/images-xs/s/p/o/spot0723-692221.jpg)
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ