A főbb negyedéves számok:
- 55,5 millió utast szállított a Ryanair a 2024 április-júniusi időszakban, ami 10 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, a közlemény kiemeli, hogy mindezt a Boeing szállítási késedelmei ellenére
- a férőhely-kihasználtság 94 százalékon állt, ami 1 százalékpontos csökkenés év/év alapon
- az átlagos jegyár 41,93 euró volt, ami 15 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve
- 3,36 milliárd euró bevételt ért el a Ryanair a negyedévben, ami 1 százalékos csökkenés, miután a forgalom növekedése mellett az átlagos jegyár csökkent, a kiegészítő szolgáltatások bevételei pedig 10 százalékkal emelkedtek
- a működési költségek 11 százalékkal nőttek, a forgalomnövekedésnél valamivel nagyobb mértékben, átlag felett nőttek a reptéri és földi kiszolgálói költségek, az amortizáció és a munkaerőköltség, az utóbbi 25 százalékkal ugrott meg
- az adózott eredmény 360 millió euró lett, ami 46 százalékos csökkenés, és jóval elmarad az elemzői konszenzustól, ami 538 millió euró volt a Reuters szerint
- a Ryanair teljesítette a 700 millió dolláros saját részvény visszavásárlási programjának 50 százalékát, emellett részvényenként 0,178 eurós osztalékot is fizet szeptemberben a Ryanair
- a folyó, 2025-ös pénzügyi év üzemanyagszükségletének 75 százalékát, míg a jövő évi üzemanyagszükséglet 45 százalékát fedezi a Ryanair hordónkénti 80, illetve 78 dollárnál, kihasználva az olajár kismértékű csökkenését.
A lezárt negyedév eredménye elmaradt a várakozásoktól, a bizonytalanságot pedig fokozza, hogy a teljes, március végén záruló pénzügyi évre pedig egyelőre nem ad előrejelzést a menedzsment, mondván, hogy ez túl korai. A nyári szezon kritikus a légitársaságoknál, mivel ilyenkor termelik meg az éves profit nagy részét, és az idei nem alakul a legsimábban. A jegyárak csökkennek, a repülőgépek leszállítása késlekedik a Boeing biztonsági problémái közepette, a légiforgalmi irányítók kapacitáshiányai késéseket okoznak, múlt héten pedig egy IT-hiba világított rá a rendszer sérülékenységére, ami több ezer járat késését és törlését eredményezte világszerte.
A légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary kiemelte, hogy idén nyáron lényegesen csökkenhetnek a jegyárak, amit a légitársaság azzal magyaráz, hogy óvatosabban költenek az utasok, a fogyasztói bizalom alacsonyabb.
A vállalat pénzügyi igazgatója elmondta, hogy mivel a Ryanairnek költségelőnye van, így megengedheti magának, hogy alacsonyabb árakat szabjon, mert a stratégiája mindig is az volt, hogy megtöltse a gépeket.
![](https://pcdn.hu/articles/images-o/u/t/a/utasforgalomryanair2-691853.png)
A teljes évre 8 százalékos forgalomnövekedést vár a menedzsment, ha a gépek leszállítása nem késik tovább, eddig 20 Boeing 737 Max repülőgép hiányzik a szerződés szerinti szállításokból.
![ryanairflotta](https://pcdn.hu/articles/images-xs/r/y/a/ryanairflotta-691847.jpg)
A légitársaság részvényei komoly esésekkel indítják a hetet a Ryanair gyorsjelentését és kommentárját követően, a Ryanair árfolyama több mint 12 százalékot zuhant, az easyJet 5 százalékot esett.
A nagy európai légitársaságok közül a Ryanair teszi közzé elsőként gyorsjelentést, szerdán az easyJet jelent, míg a Wizz Air negyedéves eredményeit jövő héten ismerhetjük meg.
![ryanair0722](https://pcdn.hu/articles/images-xs/r/y/a/ryanair0722-691849.jpg)
Címlapkép forrása: Shutterstock