Megdöbbentő számok: nagyon bejöttek a Netflix jelszómegosztás elleni lépései
Üzlet

Megdöbbentő számok: nagyon bejöttek a Netflix jelszómegosztás elleni lépései

Portfolio
A Netflix előfizetőinek száma 8 millióval bővült a második negyedévben, miután a streaming szolgáltató fellépett a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokkal jött ki, mint a "Bridgerton", a "Baby Reindeer" és a "The Roast of Tom Brady". Bár az előfizetőszám növekedése messze meghaladta a várakozásokat, a Netflix óvatos előrejelzést adott a harmadik negyedévre vonatkozóan, és közölte, hogy még évekbe telik, mire a relatíve újnak számító reklámüzletága a növekedés valódi motorjává válik.

Kiadta második negyedéves számait a Netflix, amelyekből kiderült, hogy a streaming szolgáltató előfizetőinek száma 8 millióval bővült, köszönhetően a jelszómegosztással szembeni fellépésnek a sikeres új műsoroknak.

Az előfizetőszám növekedése messze meghaladta az 5 milliós elemzői konszenzust.

Június végére az új regisztrációknak köszönhetően a Netflix globális előfizetőinek száma meghaladta a 277 milliót.

A Netflix közölte, hogy a harmadik negyedévi előfizetőszám-növekedés alacsonyabb lesz, mint a 2023-as hasonló időszakban, amikor éppen csak elkezdődött a jelszómegosztás visszaszorítása.

Ami a pénzügyi sarokszámokat illeti,

  • a Netflix negyedéves bevétele 16,8 százalékkal 9,56 milliárd dollárra nőtt, ami megfelelt az előrejelzéseknek. A vállalat közölte, hogy a harmadik negyedévre 14 százalékos bevételnövekedést vár az egy évvel korábbihoz képest.
  • Az április-június közötti időszakra a Netflix 4,88 dolláros részvényenkénti eredményt jelentett (+48,3% év/év), szemben a 4,74 dolláros elemzői előrejelzéssel.

A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.

Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és - az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva - nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz

- áll a Netflix jelentésében. A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.

A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű "Squid Game" második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az "Emily in Paris" és a "Selling Sunset" című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2%) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk.

nflx0719

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Holdblog

Lehet még bárki Joe Biden utódja?

A hétvégén dől el, ki képviseli a demokratákat Donald Trump ellen az amerikai elnökválasztáson. Joe Biden, a jelenlegi elnök mentális állapotában egyre többen kételkednek, a... The post Lehe

KonyhaKontrolling

Megéri még a nyelvvizsga?

Sokaknak nagy célja, hogy nyelvvizsgát szerezzen, ezzel bizonyítsa tudását, illetve remélhetőleg jobb esélyekkel induljon a munkaerőpiacon. Ebben a bejegyzésben a nyelvtanulás és a nyelvvizsga

Kasza Elliott-tal

Eladások

Augusztus közepén pénzre lesz szükségem, és ehhez el kell adnom pár részvényt. Egy éve is volt egy hasonló dilemám, akkor veszteséggel szálltam ki több papírból, de idén más a tervem.Van

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Váratlanul blokkolták az ukránok Magyarország olajimportjának nagy részét!
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes online előadás

Devizakereskedés alapjai, avagy mi lesz veled forint?

Miben különbözik a devizakereskedés a részvények adásvételétől? Mely devizapárokat érdemes egyáltalán figyelni? Hogyan zajlik le egy tranzakció a forex piacon? Hogyan lehet rövid vagy hosszabb távra spekulálni ezen a piacon?

Ez is érdekelhet
GettyImages-1387481089