Kiadta második negyedéves számait a Netflix, amelyekből kiderült, hogy a streaming szolgáltató előfizetőinek száma 8 millióval bővült, köszönhetően a jelszómegosztással szembeni fellépésnek a sikeres új műsoroknak.
Az előfizetőszám növekedése messze meghaladta az 5 milliós elemzői konszenzust.
Június végére az új regisztrációknak köszönhetően a Netflix globális előfizetőinek száma meghaladta a 277 milliót.
A Netflix közölte, hogy a harmadik negyedévi előfizetőszám-növekedés alacsonyabb lesz, mint a 2023-as hasonló időszakban, amikor éppen csak elkezdődött a jelszómegosztás visszaszorítása.
Ami a pénzügyi sarokszámokat illeti,
- a Netflix negyedéves bevétele 16,8 százalékkal 9,56 milliárd dollárra nőtt, ami megfelelt az előrejelzéseknek. A vállalat közölte, hogy a harmadik negyedévre 14 százalékos bevételnövekedést vár az egy évvel korábbihoz képest.
- Az április-június közötti időszakra a Netflix 4,88 dolláros részvényenkénti eredményt jelentett (+48,3% év/év), szemben a 4,74 dolláros elemzői előrejelzéssel.
A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.
Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és - az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva - nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz
- áll a Netflix jelentésében. A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.
A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű "Squid Game" második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az "Emily in Paris" és a "Selling Sunset" című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.
Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2%) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ