Portfolio signature

Ki tehet a 30-40 órás repülőkésésekről? Olyan oka is lehet, amire elsőre nem gondolnál

Szinte naponta érkeznek hírek 30-40 órás repülőjárat késésekről, repülőtereken veszteglő, tanácstalan nyaralókról, és olyan paródiába illő jelenetekről, mint amikor az egyszer már a repülőgépen ülő utasokat leszállítják, majd a tényleges indulásnál a reptéren felejtik. Azt hittük, hogy a Covid utáni időszak repülőtéri káoszait, amit a hirtelen felpörgő utasforgalom és a munkaerőhiány okozott, már magunk mögött hagytuk, és a légiközlekedési szektor szereplői kellően felkészültek az idei nyári rohamra. De úgy tűnik, hogy mégsem megy minden olajozottan, az iparági szereplők pedig egymásra, vagy az időjárásra mutogatnak. Összeszedtük, hogy mi vezetett az utóbbi hetek botrányaihoz, és hogy mit tehetnek az utasok és a légiközlekedési szektor szereplői.

Az elmúlt két nyáron sokszor kaotikus helyzeteknek lehettünk szemtanúi a reptereken. A szélsőséges időjárási események, a Covid utáni munkaerőhiány és az európai sztrájkok mind fennakadásokat okoztak, a késések jóval súlyosabbak voltak, mint a világjárvány előtt. 2024-ben pedig a repülőterek még zsúfoltabbakká váltak, a légi közlekedés fellendülőben van, több ember repül, a jelentősen magasabb repülőjegyárak ellenére is.

Lassan egy hónapja tart az idei nyári utazási szezon, és mostanra világossá vált, hogy a légiközlekedés nem volt teljes mértékben felkészülve arra a rohamra, amivel szembesültek. Van elég járat a Covidos időszak után felrobbanó kereslet kiszolgálására, erről gondoskodtak a légitársaságok a nyári menetrendekkel, ugyanakkor az üzemeltetésük nem kihívásoktól mentes. Azt hittük, hogy a tavalyi káoszt már mögöttünk hagytuk, hogy a légiközlekedés szereplői tanultak az előző nyárból, mégis sorra érkeznek hírek reptereken hagyott utasokról, 30-40 órás késésekről.

egy sokatmondó adat, hogy Míg 2023 júniusában 3,6 millió perc késést jegyeztek fel európában, idén júniusban 4,7 milliót.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés