A lépés célja, hogy a márka bekerüljön a vizsgálatban együttműködő vállalatok csoportjába, mivel ha ez megtörténne, akkor a jelenlegi szabályok szerint érvényes 37,6 százalék helyett csak 20,8 százalékos vám vonatkozna a Kínából az EU-ba importált autóira.
A múlt héten az Európai Bizottság ideiglenes vámokat jelentett be a Kínában gyártott elektromos járművek európai behozatalára, és július 18-ig adott időt a gyártóknak, hogy észrevételeket tegyenek.
A BMW Kínában gyártott elektromos Mini modelljeit csak néhány hónapja gyártják, és a vámok bejelentését megelőzően nem szerepeltek a brüsszeli mintaelemzésben, ami azt jelenti, hogy automatikusan a legmagasabb vámszintet vetették ki rájuk.
A BMW arra számít, hogy elektromos Minijét végül alacsonyabb vámmal sújtják majd - mondta a forrás, hozzátéve, hogy az új piacra lépők számára csak ősszel, a végleges vámok megállapítását követően lesz lehetőség az alacsonyabb vámok igénylésére irányuló hivatalos eljárás elindítására.
Az uniós eljárás szerint bármely vállalat, amely nem volt jelen a mintacsoportokban, és egyéni vámot szeretne, közvetlenül a végleges intézkedések bevezetése után kérhet "gyorsított felülvizsgálatot".
Címlapkép forrása: VCG/VCG via Getty Images