Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra
Üzlet

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Portfolio
Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

Nő az EV-vásárlási hajlandóság

A felmérésből az látszik, hogy a fogyasztók elektromos autó vásárlási hajlandósága növekszik, a 2021-es 14 százalékhoz képest 18 százalék tervez következőnek akkumulátoros elektromos autót (BEV) venni, míg 20 százalék tervez plug-in hibridet (PHEV). A legmagasabb, 21 százalékos arányban azonban továbbra is azok vannak, akik nem akarnak elektromos autót venni (bár arányuk csökkent a 2021-es 24 százalékról).

bev1

Akik nem akarnak elektromos autóra váltani, 45 százalékban a túl magas árat jelölték meg indoknak, 33 százalékban a töltéssel kapcsolatos aggályokat, és 29 százalékban a hatótávolsággal kapcsolatos problémákat.

Még egy érdekes tendencia, hogy a felmérés szerint a prémium és luxuskategóriás autókkal rendelkező válaszadók durván kétszer nagyobb érdeklődést mutattak az EV-vásárlás iránt, mint a volumenmárkák és a belépő szintű autók tulajdonosai.

Továbbra is az egyik legfontosabb autóipari trend a kínai márkák globális terjeszkedése, ami különösen az EU-ban vált kényes kérdéssé az ideiglenes büntetővámok kivetése miatt (bár a felmérés az ezek kivetéséről szóló végleges döntés előtt készült).

A felmérés alapján a meglévő európai EV-tulajok és a jövőben vásárolni tervezők 27 százaléka venné fontólra kínai autó vásárlását. A meglévő EV-tulajoknál ez az arány magasabb (31% vs 23%) mint a vásárolni tervezőknél; illetve a fiatal fogyasztók is nyitottabbak a kínai autókra, mint az idősebbek (33% vs 21%); valamint a prémium márkások is inkább fontolnának meg kínai márkát, mint a volumen márkások (33% vs 25%).

bev2

A felmérés továbbá érdekes különbségeket tár a következő vásárláskor EV-t fontolgató fogyasztók és az EV-szkeptikusok között. Akik EV-t vennének következőnek, jellemzően jóval magasabb (6 230 dollár vs 4 235 dollár) egy háztartásra jutó jövedelemmel rendelkeznek, mint a szkeptikusok; valamint 51 százalékban városi/belvárosi lakosok, míg a szkeptikusok 47 százalékban elővárosban, 34 százalékban pedig vidéken élnek. A potenciális EV-vásárlók átlagéletkora a szkeptikusoknál emellett jóval alacsonyabb (42 év vs 50,8 év); és érdekes módon sokkal több kilométert tesznek meg évente (14 735 vs 10 035); továbbá jóval fontosabb nekik az autó technológiai felszereltsége; és 84 százalékuk képes otthon tölteni, míg a szkeptikusoknál csak 49 százalék ez az arány.

Miért nem akarnak a fogyasztók EV-t venni?

Az elektromos járművek elterjedésének legnagyobb akadálya a technológia alacsony ismertsége és a magas vélt költségek – legalábbis erre a következtetésre jutott a felmérés.

  • Első ránézésre furcsának tűnik, de a felmérés szerint 2-ből 1 EV-szkeptikus (60%) még soha nem hallott az EV-kről, vagy úgy gondolja, hogy nem tudja megmagyarázni, hogy mik azok. A legkevésbé Japánban és Franciaországban ismerik a technológiát.
  • Emellett az EV-szkeptikusok több mint fele (55%) azt állítja, hogy nem szeret foglalkozni új technológiával, Ausztráliában ez az arány 63 százalék.
  • A sorban a következők a költségek, az EV-szkeptikusok 45 százaléka túl magasnak tartja a tulajdonlás költségeit, kivéve a norvég (29%) és a kínai (9%) fogyasztókat.
  • A következő akadályt a hatótáv jelenti, 4-ből több mint 1 EV-szkeptikus (29%) aggódik az elégtelen hatótávolság vagy a nem megfelelő töltési infrastruktúra miatt – Kínában arányuk 42 százalék. Az EV-szkeptikusok 28 százaléka emellett azt állítja, hogy nincs lehetősége otthon tölteni, a legmagasabb arány Japánban (43%), a legalacsonyabb Brazíliában (15%) van.
  • Végül az utolsó ok, amiért a fogyasztók nem akarnak EV-t venni, hogy egyszerűen csak szeretnek belső égésű motorral hajtott autót vezetni (14%), ez leginkább Németországban (28%) és az USA-ban (18%) igaz.
bev3

A felmérés szerint nem minden fogyasztó elégedett az elektromos autókkal, sőt,

jelentős arányban vannak azok, akik visszaváltanának belső égésű motoros járműre.

A megkérdezett EV-tulajok 29 százaléka nagy valószínűséggel visszatér a belső égésű motoros autókhoz, amely arány Ausztráliában (49%) és az USA-ban (46%) a legmagasabb.

Az zöld átállás szempontjából elég aggasztóan hangzik, hogy minden második amerikai EV-tulaj visszatérne a belső égésű motoros autókhoz.

bev4

A top3 ok, amiért elégedetlen az EV-tulajok a következő: nem megfelelő a töltési infrastruktúra (35%), a tulajdonlás teljes költsége túl magas (34%), hosszú utakon túlságosan befolyásolva vannak a vezetési szokásaik (32%).

bev5

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

Ez történt a héten 07.07

Tovább nőtt az amerikai munkanélküliség, a legfrissebb adat szerint 4,1%-on áll, ami a 2021 novemberi értékével egyenlő. A rossz hír örömére új rekordot döntött a legtöbb amerikai tőzsde

Kasza Elliott-tal

McDonald's Corporation - elemzés

Két hónapja van a Top10-ben. Júniusban nem tudtam elemezni, mert a roic.ai valami fejlesztés miatt változtatott a letölthető adatok formátumán, azt ígérték, hogy javítják, de a végén én al

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kiderült: Magyarország történelmi méretű segítséget nyújt Ukrajnának
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
Nikolay Storonsky