A 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség
– áll a közleményben.
Orbán Viktor miniszterelnök elvárásainak megfelelően Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében berendelte a HungaroControl vezetőjét, és arra fogja kéri, hogy azonnal készítsen intézkedési tervet a kialakult anomáliák kezelése érdekében. Mint ismeretes, a légitársaságok a szélsőséges időjárási körülményekkel, és az európai légiforgalmi irányítás kapacitáshiányaival indokolták elsősorban a közelmúltbeli jelentős késéseket.
Az Igazságügyi Minisztérium tegnapi közleménye szerint újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatok indulnak a járatkésések miatt, amelyek főként a Wizz Air és a Ryanair járatait érintik. A nemzetgazdasági miniszter üdvözölte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten vizsgálja a légitársaságok tevékenységét, és további határozott lépéseket vár el a légitársaságokkal kapcsolatos elfogadhatatlan anomáliák megszüntetése érdekében.
Mindezeken túlmutatóan Nagy Márton arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata – lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.
Címlapkép forrása: MTI Fotó/Koszticsák Szilárd