A Gazdasági Versenyhivatal azt kifogásolta, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. 2023. november 4-től kezdődően alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában a
Lidl: az alacsony árak bajnoka
állítást tett közzé, amely a GVH szerint valószínűsíthetően azt az üzenetet sugallta a fogyasztók számára, hogy termékkínálata általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb. A GVH ezért eljárást indított.
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatosan a következő közleményt adta ki:
"A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország ellen a Lidl Magyarország árfigyelőre épített kampánya miatt. A hatósággal a vizsgálat lefolytatása során együttműködünk. Társaságunk álláspontja szerint jogszerűen jártunk el: kampányunkat a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építettük, az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak. Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta kampányunk is."
Címlapkép forrása: Shutterstock