Nagy a hype a cégek körében az AI-megoldások iránt, de sokszor fordítva ülnek a lovon
Üzlet

Nagy a hype a cégek körében az AI-megoldások iránt, de sokszor fordítva ülnek a lovon

Portfolio
A cégek körében jelentős hype alakult ki a mesterséges intelligencia alapú megoldások iránt, még olyan területeken is ezt a technológiát szeretnék bevezetni, amelyeknél amúgy nem is ez lenne a legmegfelelőbb – mondták szakértők a KPMG hagyományos, immár 12. alkalommal megrendezett sajtóbeszélgetésén. Sok cég fordítva ül a lovon, mindenképpen valamilyen vállalati chatbotot vagy ChatGPT-t szeretnének bevezetni, anélkül, hogy előtte jól definiálták volna azt az üzleti problémát, aminél AI alapú megoldást alkalmaznának.

Egy vállalati középvezető munkáját kereskedelmi vagy HR területen akár 40-50%-kal is hatékonyabbá tudja majd tenni a mesterséges intelligencia már néhány éven belül

– idézte a KPMG előrejelzését Kórász Tamás, a KPMG technológiai tanácsadással foglalkozó partnere. Elismerte, hogy ez „egyelőre egy nagyon félelmetes számnak tűnik”, de utalt arra, hogy AI-eszközök használatával például sokkal gyorsabban lehet akár önéletrajzok között válogatni, emlékeztetőket írni, kereskedelmi ajánlatokat összehasonlítani. „Egyértelműen az látszik, hogy a mesterséges intelligencia üzleti életbe való használatával rendkívül fel fognak gyorsulni egyes munkafolyamatok, ügyfélszolgálati, ügyfélkiszolgálási, elemzési feladatok” – tette hozzá. Egyben azt is kiemelte, hogy „szerencsére minden előrejelzés azt mutatja, hogy azért szükség lesz emberekre. Az AI erősen át fogja alakítani a munkaköröket, de azért az emberi munkát a mi aktív életünkben nem fogja elvenni tőlünk” – tette hozzá.

Kórász Tamás elmondta:

látszik, hogy a KPMG ügyfelei keresik az AI alapú megoldásokat, és még olyan területeken is ezt a technológiát szeretnék bevezetni, amelyeknél amúgy nem is ez lenne a legmegfelelőbb.

„Ügyfeleinkkel beszélgetve, ha azt mondom, hogy egy adott kérdésre van ilyen meg olyan megoldás is, akkor jellemzően megkapom azt a kérdést, hogy jó-jó, de az AI-alapú? És akkor, ha erre igen a válasz, akkor sokkal jobban csillog a szemük” – mesélte mindennapi tapasztalatait a KPMG partnere.

Rakó Ágnes, a KPMG kockázatkezelési tanácsadással foglalkozó partnere elmondta, hogy a KPMG Magyarország a client zero megközelítést követve először saját magán kezdte el tesztelni az AI-megoldásokat, amire egy dedikált tanácsadói csapatot hoztak létre. „Megmutatjuk saját magunknak és a kollégáinknak azt, hogy mire képes egy ilyen típusú megoldás. Az ügyfeleinknél ugyanis azt látjuk, hogy valamilyen kézzelfogható dolog kell ahhoz, hogy a különféle területeken dolgozó szakértők lássák az AI-megoldásokban rejlő értéket és lehetőségeket” – mondta Rakó Ágnes.

Arra vonatkozóan, hogy a cégeknek mely területeken lehet érdemes elindulniuk az AI-megoldások kísérletezésével, alkalmazásával, a pénzügyi, banki, biztosítói területeket említette. „Itt nagyon sok a konkrétan megfogható problémakör, könnyen lehet konkrét eredményeket elérni, amelyekből könnyű egy kis projektet összehozni, amiből aztán lehet egy sokkal nagyobb, egész vállalatot átfogó projektet generálni”.

Elismerte, hogy a cégeknek nagyon nehéz dolguk van a különböző AI-megoldások kiválasztásánál, hiszen rengeteg eszköz, platform közül kell választaniuk. „Fontos annak kijelölése, milyen irányba induljon el egy cég, hiszen ezek a folyamatok tipikusan nagy kezdeti költséget igényelnek, és ha egy cég rááll egy útra, akkor azt nem fogják félúton abbahagyni, a befektetett költséget kidobni.”

Ignácz Péter, a KPMG adatelemzéssel foglalkozó menedzsere szerint most „kicsit olyan helyzet alakult ki, hogy fordítva ülnek a lovon a cégek.

Sok cég mindenképpen valami vállalati chatbotot vagy ChatGPT-t szeretne bevezetni, de előtte az üzleti problémát kellene jól definiálniuk, és arra megoldást találniuk.

A KPMG Magyarország házon belüli saját AI-fejlesztéséről szólva elmondta, hogy a nagy nyelvi modellek képességeit használják fel, de azt a saját tudásbázisukkal, saját projektdokumentumaikkal kombinálják, hogy a KPMG-ben meglévő tudást egy olyan struktúrában tegyék elérhetővé a munkavállalóiknak, amelyben azt a lehető leggyorsabban tudják felhasználni.

A saját fejlesztésű alkalmazásuk felhasználási területei között a terjedelmes dokumentumokból történő információkinyerést, szabályozási dokumentumokból történő összefoglalók készítését emelte ki. „Ezzel a százméteres futást nem nulla méternél kezdjük, hanem 60-tól, a maradék táv pedig az a magas hozzáadott értékű rész, amiben igenis szükség van a kollégáink hozzáadott értékére, szaktudására” – emelte ki a KPMG menedzsere.

Címlapkép forrása: Portfolio

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
tőzsde