Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában.
Ez a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein - állítja a Wizz Air. A légitársaság szerint a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek a kiemelt nyári időszakban.
Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit
- áll a közleményben.
Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. A Wizz Air szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára igyekszik szállást biztosítani, de amennyiben ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettségéből kifolyólag, a cég vállalja, hogy megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik meg az érintettek.
Címlapkép forrása: Shutterstock