Zwack Sándor a magyar üzleti környezetről elmondta, hogy nagyon nehéz volt az elmúlt öt év, de ez egész Európára igaz, és nem egy magyar sajátosság. Megtanulták, hogy a fogyasztói bizalom törékeny, és hogy a kereslet gyorsan meginghat. Hozzátette, hogy az időszak során a jó menedzsment felértékelődött, és elmondta, hogy gyors és hatékony döntéseiknek köszönhetően tudtak urai lenni a kialakult helyzetnek.
Elmondta, hogy ugyan a 2023-2024-es üzleti évben csökkent a cég árbevétele, de az erőfeszítések gyümölcsét igazán a következő időszak hozhatja meg, hiszen egyelőre stagnál a piac, de a gazdaság ciklikus.
Ezt követően pedig Zwack Sándor kiemelte, hogy kontrollálják a helyzetet, és
annyiszor állnak fel, ahányszor szükséges.
Arra a kérdésre, hogy hol lehet az egészséges arány a hagyományok őrzése és az innováció között, Zwack Sándor elmondta, hogy egy 230 éves márkánál kényesen figyelni kell erre az egyensúlyra. Elmondta, hogy az új generációt úgy kell megszólítani technológiai és termékfejlesztésekkel, hogy közben ne felejtsék el, hogy honnan jöttek. Például egy mangós Unicum nehezen lenne összeegyeztethető a Zwack DNS-ével.
A fogyasztói igényekkel kapcsolatban elmondta, hogy a szeszes italok piaca valóban változik,
de 0,0 százalékos Unicumot a közeljövőben még ne várjon senki a polcokon a közeljövőben,
a prémiumkategóriát viszont paradox módon éppen a napjainkat jellemző rengeteg bizonytalanság erősítik.
Arra a kérdésre, hogy melyek a Zwack legfontosabb piacai, Zwack Sándor elmondta, hogy hagyományosan Olaszország a legerősebb piac, amiben nagy szerepe van a család olasz kötődésének is. Kiemelte azonban, hogy nagyon feljött a román piac az utóbbi időben, és immáron a némettel vetekszik. Európán kívül pedig már az Egyesült Államokban és Kínában is számolni kell a céggel.
Zwack Sándor hozzátette, hogy nagy álma, hogy Dél-Amerikában is megvesse a lábát a cég, különösen Brazíliában és Argentínában, ahol jelentős német kolónia él és az olasz gyökerek is ismertek.
A globális térnyeréshez azonban ki kellene részben szervezni a termelést, Dél-Amerika pedig egy jó irány lehet.
Zwack ezt követően a tőzsdei jelenlétről is beszélt, elmondta, hogy a BÉT-re lépést a mai napig jó döntésnek tartja, hiszen a legfontosabb a transzparencia a cég életében.
A hosszú távú tervekkel kapcsolatban elmondta, hogy a környezettudatosság kulcstényező, és tovább szeretnének fejlődni ebben az irányban. Továbbá kardinális jelentőségű a hazai erős piacvezető pozíció megtartása, és az exportpiacok bővítése. Emellett azt is kiemelte, hogy a termékfejlesztés dinamikájában egy lépéssel a piac előtt jár a Zwack.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ