A plusz illeték január 1-jétől az Európai Unióból, az Egyesült Királyságból, Norvégiából és Svájcból induló összes járatra vonatkozik
- közölte a társaság keddi közleményében. Az illeték mértéke 1 eurónál kezdődik, a pontos összeg az útvonaltól és a viteldíjtól függ.
Az új díjak egybeesnek az uniós szabályozással, amely előírja a légitársaságoknak, hogy 2025-től kezdődően legalább 2%-ban fenntartható légi üzemanyagot használjanak. A Lufthansa közölte, hogy a költségeket nem tudja egyedül viselni.
A rivális Air France-KLM 2022-ben 24 euróig terjedő pótdíjat vezetett be a Franciaországból és Hollandiából induló járatokon.
A légi-közlekedési ágazat 2050-re a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás elérését tűzte ki célul, ugyanakkor a légiközlekedés az egyik legnehezebben dekarbonizálható iparág, és a becslések szerint ezermilliárdos nagyságrendű költségeket valószínűleg az ügyfelekre hárítják majd át.
Számos légitársaság, köztük a United Airlines, az EasyJet és maga a Lufthansa, amely a Swiss, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines tulajdonosa is, korábban önkéntes díjakat vezetett be a fenntartható üzemanyag vagy a szén-dioxid-kompenzáció költségeinek fedezésére.
Címlapkép forrása: Portfolio