Ahogy korábban írtuk, a magyar diákok nemzetközi összehasonlításban 2023-ban is gyengén teljesítettek a kompetenciafelméréseken. A kreatív gondolkodást mérő mutatóban a 15 éves magyar diákok teljesítménye nem éri el az OECD-országok átlagát. 2022-höz képest minden évfolyamon, minden mérési területen rontottak a diákok, ami mögött országrészenként is jelentős területi eltérések láthatók. Míg Budapesten és Nyugat-Magyarországon jellemzően jobb eredmények születtek, addig az észak-magyarországi vármegyékben élő gyerekek eredményei jóval elmaradnak az átlagtól - írja az Eduline.
A 2023. március 20. és június 9. között tartó felmérésben 3069 intézmény, 528 347 tanulója vett részt. A mérések során vizsgálták a 4-11. osztályos tanulók szövegértési és matematikai képességeit, a 6-11. osztályosok természettudományos műveltségét, továbbá a 6-8. évfolyamos tanulók angol és német nyelvtudását. Az eredményeket a mérések után egy évvel hozta...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés