Kiszivárgott, mennyibe kerülhet a Ferrari első elektromos autója
Üzlet

Kiszivárgott, mennyibe kerülhet a Ferrari első elektromos autója

Portfolio
A Ferrari első elektromos autója legalább 500 000 euróba fog kerülni, és az új maranellói gyárban készül majd - írja a terveket ismerő forrásra hivatkozva a Reuters.

A Ferrari első elektromos autója legalább 500 000 euróba (198 millió forint) fog kerülni - árulta el egy, az ügyet jól ismerő forrás a Reutersnek. Az olasz márka ezzel együtt egy olyan üzem megnyitására is készül, amely nemcsak az elektromos modellt fogja gyártani, hanem akár harmadával növelheti a csoport termelését.

A Ferrari korábban bejelentette, hogy jövő év végén tervezi piacra dobni első elektromos autóját. Az 500 000 ezer eurós ár - amely nem tartalmazza a jellemzően 15-20 százalékos pluszköltséget jelentő extrákat és kiegészítőket -, jóval meghaladja egy átlagos Ferrari árát, ami az idei első negyedévben extrákkal együtt 350 000 euró körül mozgott. Összehasonlításképpen: a kevésbé exkluzív szegmensben mozgó Porsche Taycan ára 100 000 euró körül indul.

Az elektromos modellt a Ferrari pénteken felavatandó új gyárában fogják gyártani, amely az észak-olaszországi Maranellóban található. Az új üzem - vagy ahogy nevezik "e-build" - merész lépés a vállalat számára, hiszen jelentősen megnöveli a cég gyártási kapacitását. Tavaly kevesebb mint 14 000 autót szállított le a Ferrari, de az új gyárral 20 000-re nőhet a gyártási kapacitás. Mivel a márkának fontos eleme az exkluzivitás (ami az árazással is összefügg), így a darabszám növelése kockázatos lehet.

A Ferrari azonban már bizonyította sikerességét a hagyományos kétüléses sportautók és grand tourerek világán túlmutató terjeszkedéssel is. A tavaly bemutatott Purosangue SUV például nagy sikert aratott. Tehát az exkluzivitás veszélyeztetése nélkül is megoldható a Ferrarik iránti növekvő kereslet kielégítése.

Az erős keresletet jól jelzi, hogy a várólisták egyes modellekre akár két évet is meghaladhatnak.

A forrás szerint a termelésnövekedés több modell bevezetésén keresztül valósulhat meg, mivel a cég tartja magát az üzletpolitikájához, mely szerint limitálja az egyes modellek legyártott darabszámát, függetlenül attól, hogy mennyire sikeresek.

Az új maranellói gyárban nemcsak az új EV-t és annak alkatrészeit is fogják gyártani, hanem benzines és hibrid autókat is. A Reuters forrása szerint a gyár 3-4 hónapon belül teljesen üzemképes lesz. Emellett hozzátette, hogy egy második EV modellt is fejleszt a Ferrari, bár ez még csak korai szakaszában van.

Címlapkép forrása: Jaap Arriens/NurPhoto

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
tőzsde