A kínaiak előretörése nagyon is valós, ezt itthon első kézből tapasztaljuk, ha megnézzük az eddig bejelentett autóipari és akkumulátorgyártó beruházásokat; de már a fogyasztóknak sem kell sokat keresgélniük, ha kínai autót akarnak venni itthon. Azonban az európai és amerikai döntéshozók komoly piaci kockázatokra figyelmeztetnek, és mint ismert, az EU szubvenciós vizsgálatot indított a kínai elektromos járművekkel szemben, mondván, hogy azok árát túlzott állami támogatásokkal tartják mesterségesen alacsonyan. Peking nem ért egyet ezzel, mondván, hogy a megfelelően kiépített ellátási lánc teszi lehetővé a kínai cégek számára, hogy kiváló minőségű, alacsony árú autókat gyártsanak. Dűlőre tehát továbbra sem sikerült jutni a kérdésben, viszont az elmúlt hetekben amerikai és európai vezetők jártak Kínában, akiknek a nyilatkozataiból valamivel tisztább képet kapunk az álláspontokról.
Kínában járt az amerikai pénzügyminiszter
Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter a hónap első felében Kínában járt és ugyan a kínai állami média tónusa alapvetően pozitív volt, Yellen mégis kemény üzenetet fogalmazott meg Peking számára:
az állami támogatásokban részesülő elektromos autók, napelemek, és akkumulátorok exportjának felfutása fenyegetést jelent a munkahelyekre és vállalkozásokra nézve, ezért vissza kell őket szorítani.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!