Nincs elég kapacitás
Az elektromos hálózati kapacitás szűkössége világszerte egyre több országban okoz problémákat a villanyautókat kiszolgáló e-töltők árammal való ellátásában. A gondot az okozza, hogy a villamosenergia-hálózat fejlesztése képtelen volt lekövetni a felhasználói igények, illetve nap- és szélerőművek tömeges terjedéséből következő, elmúlt években látott növekedését.
Van, aki a helyzet kapcsán már globális hálózati válságról beszél, amely az energiaátállás folyamatának egészét fenyegeti. A szóban forgó kifejezést Vineet Mittal, az Avaada Group, India egyik vezető integrált energiaipari csoportjának elnöke dobta be blogbejegyzésében, amelyben a hálózatfejlesztési késedelmek okozta gazdasági kockázatokat tárgyalja. A helyzet súlyosságára a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) is felhívta a figyelmet. E szerint a klímacélok eléréséhez 2040-ig világszerte összesen több mint 80 millió kilométernyi hálózatot kell bővíteni vagy felújítani - vagyis lényegében meg kell duplázni a jelenleg meglévő globális hálózatot. Az elektromos hálózat állapota már ma is érezhetően fékezi az energiaátmenetet.
A nagyszámú új típusú termelő és fogyasztó berendezés megjelenése közepette az ellátásbiztonság biztosítása többféle kihívás elé állítja a helyi elosztó és az országos átviteli rendszer irányítóit. Az egyik fő probléma az, hogy míg a dél körüli órákban a naperőművek a felhasználói igényhez képest túltermelnek, addig a legmagasabb fogyasztású késő délutáni, esti órákban - amikor a napelemek már nem termelnek - a hőszivattyúk és e-töltők tömeges használatához egyre nehezebben biztosítható a szükséges energia.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!