Portfolio signature

A villanyautózást is elérte a krízis, egyre több helyen korlátozzák az e-töltők használatát

A legnagyobb fogyasztású időszakokban a szolgáltatók egyre több országban az elektromos töltők közcélú hálózatból történő vételezésének átmeneti korlátozására kényszerülnek, és ezzel párhuzamosan mind több helyen különböző pénzbeli ösztönzőkkel, kedvezményes tarifákkal és bónuszokkal is igyekszik rávenni arra a villanyautósokat, hogy ne a legnagyobb fogyasztású esti órákban töltsék fel járműveiket.

Nincs elég kapacitás

Az elektromos hálózati kapacitás szűkössége világszerte egyre több országban okoz problémákat a villanyautókat kiszolgáló e-töltők árammal való ellátásában. A gondot az okozza, hogy a villamosenergia-hálózat fejlesztése képtelen volt lekövetni a felhasználói igények, illetve nap- és szélerőművek tömeges terjedéséből következő, elmúlt években látott növekedését.

Van, aki a helyzet kapcsán már globális hálózati válságról beszél, amely az energiaátállás folyamatának egészét fenyegeti. A szóban forgó kifejezést Vineet Mittal, az Avaada Group, India egyik vezető integrált energiaipari csoportjának elnöke dobta be blogbejegyzésében, amelyben a hálózatfejlesztési késedelmek okozta gazdasági kockázatokat tárgyalja. A helyzet súlyosságára a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) is felhívta a figyelmet. E szerint a klímacélok eléréséhez 2040-ig világszerte összesen több mint 80 millió kilométernyi hálózatot kell bővíteni vagy felújítani - vagyis lényegében meg kell duplázni a jelenleg meglévő globális hálózatot. Az elektromos hálózat állapota már ma is érezhetően fékezi az energiaátmenetet.

A nagyszámú új típusú termelő és fogyasztó berendezés megjelenése közepette az ellátásbiztonság biztosítása többféle kihívás elé állítja a helyi elosztó és az országos átviteli rendszer irányítóit. Az egyik fő probléma az, hogy míg a dél körüli órákban a naperőművek a felhasználói igényhez képest túltermelnek, addig a legmagasabb fogyasztású késő délutáni, esti órákban - amikor a napelemek már nem termelnek - a hőszivattyúk és e-töltők tömeges használatához egyre nehezebben biztosítható a szükséges energia.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés