Előfizetői tartalom

Nemzetközi kereskedelem: így küzdhetik le az akadályokat a magyar vállalatok

Portfolio
Az exportból származó forgalom 2023-ra elérte a 150 milliárd eurót, ami az előző évhez képest 4,5%-os növekedést jelent. Ennek tükrében a magyar vállalkozások is egyre inkább keresik a nemzetközi fizetések hatékony megoldásait, miközben olyan kihívásokkal kell szembenézniük, mint a devizák sokfélesége, a piac széttagoltsága vagy a szabályozásbeli eltérések – derül ki az iBanFirst globális pénzügyi szolgáltató kutatásából. A technológia fejlődésével és a sikeres helyi példákon keresztül lehetőség adódik ezeket az akadályokat az adott cég előnyére kovácsolni.

A tanulmány szerint a magyarországi vállalatok számára a közép- és kelet-európai régióban való jelenlét jóval többet jelent, mint pusztán a földrajzi közelség, hiszen az itteni megjelenés a globális terjeszkedés első lépcsője. A közös történelem, a kulturális hasonlóságok és a régión belüli gazdasági kapcsolatok hídként szolgálnak a vállalkozók számára, hogy...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés