A médiaipar és az AI harca
2022 végén, alig néhány hónappal azután, hogy az OpenAI publikussá tette a ChatGPT-t, és ezzel valódi AI-robbanást idézett elő, a vállalat megkeresést kapott az Axel Springertől, a Politico és a Business Insider tulajdonában lévő német médiakonglomerátumtól. Arról akartak beszélni, hogy a chatbot hogyan befolyásolja majd a hírek jövőjét, és hogy a két vállalat találna-e módot a közös munkára.
A feszültség, amelyet az OpenAI azon gyakorlata okozott, hogy a ChatGPT-t működtető nagyméretű nyelvi modell felépítéséhez az interneten található anyagokat nyeli le és dolgozza fel, már nyilvánvaló volt. A vállalatnak ekkor már amúgy is egy komoly perrel kellett szembenéznie, amely szerint a GitHub Copilot, amely az OpenAI technológiáját használja számítógépes kódok írásához, megsértette a szerzői jogokat azzal, hogy meglévő kódtárakat használt képzési adatként, amit az OpenAI vitatott. A vizuális művészek más mesterséges intelligenciával foglalkozó cégeket, például a Midjourney-t és a Stability AI-t perelték be szerzői jogok megsértése miatt, amit a cégek szintén vitattak.
Nem volt nehéz kitalálni, hogy hasonló jogi lépéseket tesznek a médiavállalatok, amelyek üzleti modelljét egyszer már porrá zúzta az internet, és amelyek aggódnak amiatt, hogy a részben a saját tartalmukra épülő mesterséges intelligencia chatbotok elszívhatják az olvasóközönségüket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!