Hatottak az árcsökkentések
Megérkeztek a Tesla a legfrissebb számai, melyek közül a gyártási és értékesítési adatokat már a sales report során megismerhettük. A cég összesen 494 989 autót gyártott le a negyedik negyedévben, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos növekedésnek felel meg.
Az eladások ehhez képest jelentősebb mértékben, 20 százalékkal 484 507 darabra nőttek a bázishoz képest. Az értékesített modellek túlnyomó többsége (95 százaléka) Model 3 és Y. Érdekesség, hogy a 2023-ban a cég több mint 1,2 millió Model Y-t szállított le, ami ezzel a legnépszerűbb autó volt tavaly – nem csak az elektromosok közül.
Az árcsökkentések másik oldala
Az értékesítés növekedésének köszönhetően minimálisan ugyan, de nőtt a bevétel is, emellett pozitívan hatott az egyéb üzleti területeken (például energiatárolás, szerviz és szolgáltatások) elért növekedés, illetve a pozitív devizahatás. A Tesla elhíresült árcsökkentései viszont a negatív oldalon befolyásolták a bevételek alakulását; emellett az FSD Beta egy évvel korábbi széleskörű észak-amerikai bevezetése miatt bázishatás is érvényesült ezen bevételi láb esetében.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!