Alig több mint egy éve volt, hogy a Ryanair vezérigazgatója, a szókimondásáról ismert Michael o’Leary magából kikelve tombolt a magyarországi légiközlekedési adó bevezetése miatt. „Az extraprofitadó kivetése a veszteséges magyarországi légiközlekedési ágazatra megmagyarázhatatlan” - nyilatkozta akkor az ír diszkont légitársaság vezére, minden adódó alkalommal elmondva, hogy „idióta és káros” az adó, és egy kínálkozó lehetőséget sem hagyott ki, amikor beszólhatott emiatt a magyar kormánynak. A cégvezér dühén nem lehet csodálkozni annak fényében, hogy a szektor két nehéz év után még éppen csak elkezdett kilábalni a koronavírus-válság okozta sokkból, és alig-alig volt nyereséges a Ryanair, versenytársaihoz hasonlóan.
Idén viszont már fordult a kocka, soha nem látott mértékű bevételről és eredményről számolt be a légitársaság, a szezonálisan erős nyári szezonban, a szeptember végén zárult negyedévben rekordot döntöttek a Ryanair számai.
Egyelőre nem lehet azt mondani, hogy a szektor minden szereplője hasonlóan erős évet tudhat maga mögött, a nagy európai versenytársak közül például sem a Wizz Air, sem az easyJet profitja nem döntött eddig új csúcsot, és a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) által számolt iparági profitok sem érték el a koronavírus-járvány előtti szintet. De a felépülés látványos, a bevételek és az eredmények szépen emelkednek, és az előzetes félelmek ellenére a tömeges légitársaság-csődök is elmaradoztak.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!