Portfolio signature

Letarolnák az európai autópiacot a kínai gyártók, Magyarország hozzá a kapu

Hónapok óta tartó spekuláció után Szijjártó Péter bejelentette, hogy a kínai BYD Szegeden építi fel első európai gyárát. A BYD közleményéből kiderült, hogy az üzemben elektromos és plug-in hibrid járműveket gyártanak majd az európai piacra, és több ezer munkahelyet teremtenek. Viszont a mostani bejelentés nem csak Magyarország és a BYD számára fontos, hanem az egész európai autóipar számára meghatározó lehet.

Az elektromos autók új királya

Ha elektromos autó, akkor a Tesla a fokmérő, ehhez az elmúlt években már hozzászokhattunk. Nem véletlenek "Tesla-gyilkos", vagy "kínai Tesla" elnevezések. Nézzük is meg, hogyan feszül egymásnak a két cég.

A gyártók által publikált legfrissebb adatok szerint a harmadik negyedévben globálisan ismét a Tesla adta el a legtöbb tisztán elektromos autót, 435 059 darabot. Azonban részben a gyáraiban végrehajtott bizonyos fejlesztések miatt a termelés és az eladások növekedési üteme az előző évhez képest korlátozott volt, és "csak" 27 százalékot tett ki.

A lassabb növekedési ütem miatt a BYD majdnem megelőzze a Teslát a teljesen elektromos autók eladásait tekintve.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés