Az AutoWallis részben az akvizíciók miatt az iparági átlagot jóval meghaladó növekedést ért el az elmúlt években - kezdte előadását Ormosy Gábor -, az idei első félévben közel kétharmadával nőtt az autóértékesítés, közel felével az árbevétel és az EBITDA, az egy részvényre jutó eredmény pedig 85 százalékkal bővült.
A külföldi csoporttagok súlya egyre nagyobb, az idei első félévben már csak a bevételek 43 százalékát adta a magyar operáció.
Az iparági trendekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy egymással versenyző hajtáslánc-technológiákra kell felkészülni, hiszen megerősítette az EU a határozatát a belsőégésű járművek kivezetéséről 2035-ig, Németország továbbra is lobbizik a szintetikus üzemanyagok mellett, több gyártó hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésébe ruház be, így összességében elmondható, hogy egyelőre eldöntetlen a technológiai verseny a hajtásláncok között, viszont ezek inkrementális változások, ezeknek a következő 5 évben csekély hatása lesz a futó állomány szintjén. Fontos trend még a kínai gyártók előretörése, Kína 2022-ben 3,2 millió autót exportált, ebből 522 ezer került az EU-piacra, de ennek csak egy része kínai tulajdonú OEM, eközben a kínai cégek európai gyártókapacitásokat létesítenek, ezek versenytársak és potenciális partnerek egyszerre. Ezzel párhuzamosan az importőri értékesítési modell átalakítására tett kísérletet több európai gyártó, eltérő ügynökimodell-koncepciók alakulnak ki. A mobilitási szolgáltatások szerepe növekszik, fiatal fogyasztóknál a tulajdonlást használatalapú üzleti modellek váltják fel.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!