Portfolio signature

Gyorsan nő az AutoWallis, újra felfelé módosíthatják a tervszámokat

Befektetői napot tartott ma az AutoWallis, ahol többek között a vállalat első féléves eredményéről, a magyar és régiós autókereskedelmi piac kilátásairól és az AutoWallis stratégiájáról beszéltek a vállalat vezetői. Az esemény előadója Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója, Székely Gábor, az AutoWallis befektetői kapcsolatok és ESG igazgatója, Máté-Tóth István, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettese és Vágó Attila, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője volt. A befektetői napon a vállalat vezérigazgatója bejelentette, hogy várhatóan 2024 első felében ismét felfelé módosíthatják a korábban kitűzött értékesítési és gazdálkodási tervszámokat. Többek között a hazai részvénypiaci befektetésekről is szó lesz a Portfolio Signature Online Klubján.
Az ukrajnai háború, a lassan múló energiaválság és a tartósan magas infláció árnyékában menetelnek egyre feljebb a részvénypiacok idén, nem könnyű eldönteni azok között a vitát, akik bika piacról és akik medve piaci raliról beszélnek. A tőzsdei optimizmust a mesterséges intelligencia körüli hype és a chiptuning is hajtja, nagy kérdés, hogy meddig még. Meghívott szakértőinkkel arról beszélgetünk, hogy mik most a nagy sztorik a tőkepiacokon, mik a piacnak azon szegmensei, amik már drágák, mik azok, amik még olcsók, miben van most fantázia, hol vannak a kockázatok, és természetesen, hogy mibe érdemes most fektetni? Jön a PORTFOLIO SIGNATURE ONLINE KLUB – Egyedi tartalmak után exkluzív események Signature előfizetőknek

Az AutoWallis részben az akvizíciók miatt az iparági átlagot jóval meghaladó növekedést ért el az elmúlt években - kezdte előadását Ormosy Gábor -, az idei első félévben közel kétharmadával nőtt az autóértékesítés, közel felével az árbevétel és az EBITDA, az egy részvényre jutó eredmény pedig 85 százalékkal bővült.

111

A külföldi csoporttagok súlya egyre nagyobb, az idei első félévben már csak a bevételek 43 százalékát adta a magyar operáció.

222

Az iparági trendekkel kapcsolatban Ormosy Gábor elmondta, hogy egymással versenyző hajtáslánc-technológiákra kell felkészülni, hiszen megerősítette az EU a határozatát a belsőégésű járművek kivezetéséről 2035-ig, Németország továbbra is lobbizik a szintetikus üzemanyagok mellett, több gyártó hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésébe ruház be, így összességében elmondható, hogy egyelőre eldöntetlen a technológiai verseny a hajtásláncok között, viszont ezek inkrementális változások, ezeknek a következő 5 évben csekély hatása lesz a futó állomány szintjén. Fontos trend még a kínai gyártók előretörése, Kína 2022-ben 3,2 millió autót exportált, ebből 522 ezer került az EU-piacra, de ennek csak egy része kínai tulajdonú OEM, eközben a kínai cégek európai gyártókapacitásokat létesítenek, ezek versenytársak és potenciális partnerek egyszerre. Ezzel párhuzamosan az importőri értékesítési modell átalakítására tett kísérletet több európai gyártó, eltérő ügynökimodell-koncepciók alakulnak ki. A mobilitási szolgáltatások szerepe növekszik, fiatal fogyasztóknál a tulajdonlást használatalapú üzleti modellek váltják fel.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés