A Budapest Airport felvásárlási sztorija 2020-ban kezdődött, és egészen az átvilágításig jutott a folyamat, amikor a magyar kormány tavaly közölte, hogy eláll a tranzakciótól. Abból nem csinált titkot a kormány, hogy a reptér megszerzésének tervéről nem tett le, idén januárban Nagy Márton egy háttérbeszélgetésen már azt mondta, hogy társbefektetővel veheti meg a Budapest Airportot a magyar állam, aki üzemeltetné is a repteret. A miniszter akkor hozzátette, hogy a felvásárlás 2023 végére zárulhat le és katari befektetőt említett, mint lehetséges partnert. Idén áprilisban Nagy Márton újra nyilatkozott a témában, a gazdaságfejlesztési miniszter az InfoRádióban elmondta, hogy a budapesti repülőtér egy stratégiai eszköz, ezért magyar kézbe kell kerülnie. A miniszter kiemelte, hogy a kormány elkötelezett, hogy visszavásárolja, mindegy, ki a tulajdonos, az üzletet szerinte még az év vége előtt le lehet zárni.
A legújabb fejlemény, hogy tegnap este a Bloomberg megszellőztette, hogy Magyarország hivatalos ajánlatot nyújtott be egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül a Budapest Airport többségi, 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlására.
Mennyit érhet a reptér?
Az ajánlati árról nincs információ és az érintett felek sem kommentálták a híreket. Annyi kapaszkodó van, hogy
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!