Portfolio signature

Csatatérré változott a világ legnagyobb autópiaca

Az autógyártók számára elérkezni látszik az igazság pillanata a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, ahol a helyi, feltörekvő márkák kezdik átvenni a külföldiektől a vezető szerepet. Az elmúlt időszak bejelentéseiből az látszik, hogy sokan igyekeznek felvenni a kesztyűt és a helyi igényekre szabott autókkal próbálják visszaszerezni piaci részesedésüket, akár éppen a kínai cégekkel szorosabbra fűzött kapcsolatok és partnerségek révén. Viszont a másik oldalon több olyan gyártó is van, amely inkább a veszteségek mérséklése mellett dönt.
2025. március 26-27-én Győrben találkoznak a legjelentősebb hazai OEM-ek, vevők és beszállítók – erős szakmai program, állófogadás, gyárlátogatás, networking és szálláslehetőség!

Nem könnyű a helyzet

Az elmúlt napokban sorra jött a bejelentések a világ legnagyobb autógyártóitól azzal kapcsolatban, hogy milyen módon próbálják kezelni a Kínában kialakult helyzetet. Ezekből két megközelítés látszik:

  • néhány német márka és a General Motors az új elektromos járművekre esküszik,
  • míg a Toyota és mások költségcsökkentő üzemmódba kapcsoltak.

Elég jól prezentálja a helyzetet, hogy a Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint

2023 első felében a kínai márkák először váltak piacvezetővé, 53 százalékos részesedéssel.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés