A fontosabb számok
A negyedéves bevétel 74,6 milliárd dollár volt, ami 7 százalékos növekedésnek felel meg, és meghaladta a piac 72,82 milliárd dolláros várakozását. Az eredmények a digitális hirdetési üzletág ellenálló képességét tükrözik a tavalyi nehéz évet követően, amely januárban jelentős elbocsátásokhoz vezetett a cégnél (és több másik nagy tech vállalatnál).
A bevételnövekedés úgy állt össze, hogy a Google hirdetési bevételei 3,3 százalékkal 58,14 milliárd dollárra emelkedtek a tavalyi 56,29 milliárd dollárról.
- Ezen belül a Google "keresési és egyéb" bevétele 42,63 milliárd dollárra emelkedett, ami némileg több (2 milliárd dollár) mint tavaly.
- A YouTube-hirdetések az elemzői várakozásokat meghaladva 7,67 milliárd dollárt értek el, szemben az egy évvel korábbi 7,34 milliárd dollárral. A relatíve alacsony növekedés részben annak tudható be, hogy a videoplatform fokozott versennyel néz szemben a TikTok felől a rövid formátumú videók terén.
Egy kiemelt pontja volt a jelentésnek, hogy a legnagyobb felhőszolgáltatók közé tartozó Google Cloud bevétele 28 százalékkal 8,1 milliárd dollárra nőtt, ami felülmúlta a 7,75 milliárd dolláros várakozásokat, és nagyjából fenntartotta az első negyedévben mért növekedési ütemet. A divízió, amely az első negyedévben először vált üzemi alapon nyereségessé, a második negyedévben 395 millió dolláros üzemi eredményt jelentett az egy évvel korábbi 590 millió dolláros veszteség után.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!