Portfolio signature

Bemutatták, mit tartogat a jövő: hamarosan a vacsoraasztalnál is ott ülnek majd a virtuális barátok

Hajlamosak vagyunk önkéntelenül is személyiséget és érzelmeket társítani élettelen tárgyakhoz, az emberi nyelvvel irányítható generatív mesterséges intelligenciák korában pedig egyre erősebbé válik ez a tendencia. Erre a cégek is felfigyeltek, és megtalálták az üzleti lehetőséget ebben a tulajdonságunkban. Egy korábban virtuális valóságokkal foglalkozó startup nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a történetmesélést a mesterséges intelligenciával vegyítve virtuális személyiségek létrehozásába kezdett. Legutóbb, egy kreatív megoldással, úgy tűnik, azt is sikerült elérniük, hogy emlékekkel ruházzák fel a virtuális karaktereket, amelyek így emberszerűen tudnak önmagukra reflektálni. A megoldás, amelyet a benne rejlő etikai kockázatok miatt még nem dobtak piacra, egy csavarral Hollywood megszokott rendjét és a szórakoztatóipart is teljesen felforgathatja.
Mire jó az AI az üzletben? Mellébeszélés helyett stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatunk egy teljes napon át! Regisztráció és részletek itt!

Mihez vezet az antropomorfizálás?

Az ember ösztönös tulajdonsága, hogy hajlamos antropomorfizálni az őt körülvevő dolgokat, legyenek azok állatok, növények, tereptárgyak vagy eszközök. Nevet adunk a hajóknak, időjárási jelenségeknek; beszélgetünk a háziállatainkkal, arcokat vélünk felfedezni a járműveken. Japánban, ahol már használnak robotokat az idősgondozásban, az idősek tendenciózusan elkezdtek kötődni a gépekhez, és néha saját gyermekeikként tekintenek rájuk.

Általában azért antropomorfizálunk, hogy könnyebben értelmezzük a körülöttük lévő világot. Azzal, hogy érzelmeket, attitűdöket, mentális állapotokat, arcokat és értékeket társítunk nem emberi dolgokhoz, érzelmileg is jobban tudunk kötődni hozzájuk.

Erre azért van szükségünk, mert erősen szociális lények vagyunk, az agyunk pedig úgy fejlődött ki az évmilliók során, hogy a szociális eredetű információkat sokkal gyorsabban képes feldolgozni.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés